895 läst ·
3 svar
895 läst
3 svar
Hus med stjärnnät vad välja för tv/bredband?
Bygger ett hus med inbyggt stjärnnät och undrar vad vi ska välja för tv-lösning. Vi är ganska otekniska, så det får vara en enkel lösning. Vi har comhem kabel-tv idag, men det finns inte där vi bygger, ute på landet.
Vill inte ha någon ful 'Wok på taket'. Finns det alternativ?
Huset är klart den 17 november så det börjar nog bli lite bråttom....
Vill inte ha någon ful 'Wok på taket'. Finns det alternativ?
Huset är klart den 17 november så det börjar nog bli lite bråttom....
Oavsett om ni väljer tv-antenn eller tv via bredband krävs det en box vid TV'n.
Jag hade börjat med antenn och sonderat marknaden i lugn och ro.
Jag hade börjat med antenn och sonderat marknaden i lugn och ro.
Man behöver väl inte någon wokpanna, en vanlig digital antenn ser ju i stort sett ut som de gamla hederliga antennerna folk är uppvuxna med, och kan för det mesta gömmas inne på vinden om man har kallvind t.ex.
Karin om ni har svårt att bestämma er kan ni ju bara se till att elektrikern har förberett ett normalt antenneri och samlar allt tillsammans med lite 230V på vinden (jag antar att det redan är förberett så långt). Sedan kan ni i lugn och ro sköta resten själva vad gäller antenner och abbonemang.
Ett helt annat alternativ är ju att köra tv genom telefonlinjen, vet inte om någon mer än Telia har den lösningen, där kan man få tv/tele/bredband i en burk så att säga.
Karin om ni har svårt att bestämma er kan ni ju bara se till att elektrikern har förberett ett normalt antenneri och samlar allt tillsammans med lite 230V på vinden (jag antar att det redan är förberett så långt). Sedan kan ni i lugn och ro sköta resten själva vad gäller antenner och abbonemang.
Ett helt annat alternativ är ju att köra tv genom telefonlinjen, vet inte om någon mer än Telia har den lösningen, där kan man få tv/tele/bredband i en burk så att säga.
Klicka här för att svara