Både jag och Stina kommer ikväll

....har inte bakat ngt  :-[ men får kanske komma ändå....

Hur har ni andra tänkt göra med isoleringen under plattan? Är lite osäker på en sak.... Jag uppfattade det som om när man lade 300 mm isolering så hade Norrlands Grund och Montering AB inte hävdat att det skulle krävas randisolering runt huset, utan att det endast skulle behövas snedställda hörnisoleringar/tjälbrytare (som ingår redan vid 200mm).
Eller var det ngt som Janne glömt att fråga om... utan endast frågade vad det kostar om man vill ha 100 mm extra under plattan.... ???

Hej!
jag har tänkt ringa till Norrlands grundmontering och höra om det där. Vi känner ändå att vi är intresserade av att öka upp isoleringen litegrann underifrån.

Hej igen,
nu har jag ringt och pratat med en av grundkillarna som sa att de i 99 % av fallen lägger 200 mm cellplastisolering och de sade att de inte tar bort något av de kapillärbrytande skikten bara för att de lägger dit 100 mm till. Det tillkommer inte något merarbete ifall man väljer 300 mm istället eftersom de isolerar alltid i ytterhörnen och inte runt om annat än i väldigt speciella fall, om marken är extremt tjälskjutande. De lägger 10 cm isolering i kantbalken vare sig det är 200 eler 300 mm...... ::) ( Hoppas ni förstår vad jag menar)!!!

// Ulle

Hej alla Yttersjöare.
Vi har just pratat med Janne, han har ett kanon erbjudande på gång. 27500 kr i rabatt till de som ställer upp. Det som förväntas av oss är att vi ska vara med i ett lokalt reklaminslag (både tv och tidning) "Unga som bygger hus" "Vi valde Skidstahus" Det kan bli frågan om max 15 sekunder. Ring till Anneli & Erik, Janne vill ha svar ikväll!

:) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-/ :-* :'(

Trevlig helg...

Hej !

Jag tycker faktiskt att det var hur kul skämt som helst, skrattar när man tänker på hur reklaminslaget skulle ha sett ut.... ;D ;D

Hej !

Fick ett samtal från Ellenor (från öppna förskolan här i Röbäck)
I morgon är det infomöte om kyrkans hus (öppen förskola, kyrkans barntimme, innebandy mm) i Yttersjö.

Nedan kopierat från hemsidan

Tegs församling & Yttersjö EFS förening bjuder in till informationsmöte Tisdag den 5:e April, om de byggnationer som startar sommaren 2005.

Tisdag 5 april klockan 18.00 i Yttersjö Missionshus

Ni får höra om

Förutsättningar
Tidsplan
Möjligheter
Framtid
Välkommna !

Kanske lite sent påtänkt, men kan vara intressant att veta vad som händer..
/ Tessan

Hej !

Skulle oxå säga att det är rivningsauktion den 10 April kl 13,00 i missionshuset i Yttersjö. Mer info finns på hemsidan
/ Tessan

Hur har ni andra tänkt att göra med inkoppling av bredband.... har ngn varit i kontakt med Yttersjö Bredbandsförening på senare tid?

HEJ! Var det nån som for på mötet i yttersjö? Isåfall hur var det?

Som svar på bredbandsfrågan så kommer vi inte att koppla in bredband- det känns alldeles för dyrt.. :'(

Idag har vi varit i Ullånger på avrop, så nu är huset beställt. Det känns riktigt kul.....

Hoppas att det går bra för er i planeringen kring huset. Vi måste ses snart. Kanske vår första fest ;)

Ha det bra/ Erik och Anneli

Hej !

Vi kommer att ha bredband, så du kan sitta och nörda hos oss Anneli ;)

Vet alla att träffen på tomterna i morgon är kl 14, Janne glömde skriva det.

Är det ngn annan galen mska än jag som bara måste ha en induktionshäll...snälla...säg att det är ett måste ;D

/ Tess

Hej igen !

En fest vore inte dumt ...

Vi på 5:an instämmer med föregående talare.... ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.