14 154 läst ·
202 svar
14k läst
202 svar
Hus i yttersjö!!
18.30 passar bra för oss med
Nu har jag ( Cecilia ) vaknat till liv, har först i dag börjat titta på hus på allvar. Det finns alldeles för många fina hus för att jag ska kunna välja. Jag gillar bla LB-hus, Skidsta, (omritat) & Fiskarheden. Har varit och tittat på fasader på Tomtebo tidigare i dag, gjorde inte saken lättare.
hej
hittade ett billigt alt http://www.smalandsvillan.se
där kan man beräkna till tillval ,boendekostnad mm
synd bara att planlösningen inte va i min/våran smak
lite litet kök
med dubbelgarage och alla våra tillval slutade vi på
1,8milj inkl tomt och en hyra på 7300kr
där har ni nått att kolla på...
hittade ett billigt alt http://www.smalandsvillan.se
där kan man beräkna till tillval ,boendekostnad mm
synd bara att planlösningen inte va i min/våran smak
lite litet kök
med dubbelgarage och alla våra tillval slutade vi på
1,8milj inkl tomt och en hyra på 7300kr
där har ni nått att kolla på...
Har talat med Frida Arvidsson på Umeva angående prisförslaget på V/A anslutningen och Johannes hade helt rätt när han angav priset när vi träffades sist. Det kommer att kosta ca: 77 349
inkl moms eftersom området är intaget i detaljplan av lantmäteriet. Då jag sa dryga 60 kkr så trodde den jag talade med om att det var placerat utanför detaljplan.
Lars pratade med fiskarhedenvillan idag, dom kunde inte bygga upp huset här utan kunde bara sälja bygggsats, vi var för långt bort. Då måste man fixa bygget själv.
Jag och Jenny fick katalogen från Lappli hus idag, tyvärr var den på finska. Vi hittade ett flertal fina hus med bra planlösning. Vi gillar den äldre stilen på hus samt öppen planlösning mellan kök o vardagsrum.
Nästa vecka ska vi träffa en säljare för Lappli hus. Han var i Lettland för tillfället. Meddela oss om ni är intresserade att följa med till Bullmark. Det kommer bli under kvällstid.
Nästa vecka ska vi träffa en säljare för Lappli hus. Han var i Lettland för tillfället. Meddela oss om ni är intresserade att följa med till Bullmark. Det kommer bli under kvällstid.
Har pratat med en kompis till mig angående garagebygge. Han kan även tänka sig att bygga garage till fler, om ni är intresserade?? Han jobbar som snickare och kan då även lägga grunden och resa garaget. Han skulle räkna på ett pris med och utan platta, resning av väggar och tak. Jag hade tänkt anlita honom med resningen av väggarna och taket, sen isolering och gips på insidan gör jag själv. Finns intresse hos någon av er så kan ni höra av er så får jag komma med priserna när han räknat klart.
Johannes
Johannes
Lappli hus? Varför inte....dag/tid?
Vi återkommer med tid och dag i slutet av veckan.
/Henrik
/Henrik
Någon som har funderat på jord eller berg värme ??
Jag har bara fått possitiva vibbar om båda.
Jag har bara fått possitiva vibbar om båda.
Vi är mkt inne på bergvärme och ska kolla ifall pumpen IVT 495 är kompatibel för såväl berg som jord(ifall det blir skidstahus)... vet att den klarar av jordvärme och det borde vara samma teknik.
Ska höra med en bekant som borrar bergvärme och höra vad han skulle ta för borrning i Yttersjö... samt vad som händer med priset ifall vi skulle vara flera som är intresserade.
Vi vet med säkerhet att vi inte har långt ner till berget och det är den biten som är kostsam... när borraren måste lägga rör i jorden så att hålet inte rasar samman.
Ska höra med en bekant som borrar bergvärme och höra vad han skulle ta för borrning i Yttersjö... samt vad som händer med priset ifall vi skulle vara flera som är intresserade.
Vi vet med säkerhet att vi inte har långt ner till berget och det är den biten som är kostsam... när borraren måste lägga rör i jorden så att hålet inte rasar samman.