Idag är Lars Jonsson (Elektrikern) och förbereder inför byggelen. Den måste tydligen igång omg då Norrlands Grundmontering ska dit med maskiner i mitten/slutet av denna vecka och påbörja Grovplaneringen.

Nu startar det! :D

Hej !

Så häftigt, det känns lite overkligt ändå .....

Har talat med lite folk ang rör mm som ska finnas på plats när markarbetet och grunden utförs.

Först ville de ha en infartstrumma så att de kunde köra in med lastbil när ex. grunden ska fyllas med sand. Det görs en provisorisk infart med fyll som schaktas bort under grunden.

Sedan måste vi skaffa fram nedanstående.

Elrör-Gul hämtas på på Umeå Energis förråd efter samtal och beställning av Eugene Ivarsson (UE).

Telerör-Orange hämtas på Electro Scandia efter samtal och beställning av Bo-Leif Bjelkeby (Teliasonera Ab, Networks)

Bredband-Grön vet inte ännu... måste nog köpas själva på t.ex. ahlsells.

Hej !

Jättebra att Ni delar med Er av info Johan & Stina det uppskattas.

/ Tess&Erik

Har talat med Roger Alfredsson(Yttersjö Bredbandsförening) och enligt honom så kommer föreningen att stå för slang, fiber, converter mm. Så vi behöver bara meddela honom så kan han fixa slang som grävs ner i samband med andra indragningar. Sedan kan man i efterhand dra in fibern till huset.

Det han påtalade var att om man ska söka skattereduktion så måste indragningen/bygget vara påbörjat innan årsskiftet. Det rör sig om 5.000 kr.

Hur många utöver vi är intresserade?

Ang Telerör-orange Så går Bo-Leif på semester i morgon men man kan istället kontakta Patrik Jakobsson(Teliasonera Ab, Networks) för att få ut rör till denna dragning.

Hej !

Vi , Frida & Lars och Cilla & Johannes är intresserade...

/Tessan & Erik

Nu är det dags att boka in resan till Lycksesle ;D ;D

Gå in på www.hotelllappland.se och titta i programmet... Önskemål?? Ska vi åka tidigt på hösten eller närmare jul?? Titta i era fulbokade kalendrar ;) och skriv in på forumet när ni kan och vill åka..

Vi ses....

Tur att jag läste igenom förra mailet och rättade till alla stavfel innan jag publicerade det.... :D

Det är Anneli som sitter vid datorn.. Nu orkar jag inte skriva några fler inlägg. Vi ses vid tomterna...

Hej !

Det måste väl bli tidigt höst annars börjar väl folk flytta in titt som tätt....
Eftersom alla ska måla själv lär det inte bli så många lediga helger. Så jag röstar på tidig höst.

Så läckert det var att titta på grävmaskinen som körde loss på Stina & Johans domäner :)

Grundkillarna verkar vara kanon...

Vi ses
/ Tessan

Hellojs :-*
Jag var och köpte en vägtrumma till garageuppfarten. Jag köpte den på Vägverket, kontaktvägen 2. Priset: 1750 riksdaler, alltså ca 220kr metern. De som vill kan ringa till Curt-Owe Wiklund 7863436 el 070-5984948 för mer info.......Olle ;D

Hej !

Tack Olle :D

Heshlöö!
På Lördag, ( 28/5) bjuds det till fest för alla yttersjöbor. Vi träffas på Sönkmyrvägen mellan sju och åtta. Ta med er något gott att dricka..Anneli står för underhållningen.
Välkomna!! ;D ;D ;D

Godafton !

Låter mycket trevligt...

::) ::) ::) ::) får man önska någon av Annelis tidigare kritikerrosade shower eller är det nya program på G
;D ;D ;D

Det blir nog en hel del lättklädd dans.. :o :o

Vi ses... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.