3 292 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Hus för 1,7 -1,8 mkr
Hej!
Är det nån som har tips på hus för ca 1,8 mkr?
Inte älvsbyhus eller smålandsvillan.
Jag vill helst ha nyckelfärdigt men kan tänka mig att inreda övervåning själv.
Priset är endast för huset. Inte tomt, anslutningsavgifter osv.
Jag bor i Jämtland!
Är det nån som har tips på hus för ca 1,8 mkr?
Inte älvsbyhus eller smålandsvillan.
Jag vill helst ha nyckelfärdigt men kan tänka mig att inreda övervåning själv.
Priset är endast för huset. Inte tomt, anslutningsavgifter osv.
Jag bor i Jämtland!
Både LB ( ugglan) och Eksjöhus (egnahem) har billigare serier där standarden är ganska hög, men möjlighet att ändra planlösning mm är begränsad.
Intressant att veta varför du inte vill ha Älvsbyhus eller Smålandsvillan, är det för att de har krypgrund? Då är inte hjältevadshus ett alternativ som även har torpargrund...
Intressant att veta varför du inte vill ha Älvsbyhus eller Smålandsvillan, är det för att de har krypgrund? Då är inte hjältevadshus ett alternativ som även har torpargrund...
Jag vill inte ha Älvsbyhus eller smålandsvillan eftersom dom har krypgrund och jag så gärna vill ha golvvärme. Men även att det är lägre standard. Jag kommer bara bygga ett hus i mitt liv och vill gärna lyxa till det inom rimliga gränser. Vi är inne på att bygga ett Lb-hus Ugglan classic 159 men det är på gränsen för dyrt. Vill gärna komma ner ca 200 000 kr om det går. Banken har ok oss och allt är ok men jag skulle vilja komma ner lite på lånen.
Vi är i samma funderingar som Er. Det verkar dock ha blivit så förfärligt dyrt att bygga, vi är inne på Myresjöhus "ekonomivariant" den vill de ha 1,95 milj i utgångsstandard?! Vi ska bygga i Södermanland men verkar ha fått ett "Stockholmspris", måste kolla upp detta så det inte bara är säljaren som vill ha en extraslant.. Har fått ett pris i Göteborg på 1,85 milj, det skiljer VÄLDIGT mkt kan tyckas. Man vill ju göra en del ändringar i alla fall men allt har då sitt pris, såklart..
Är det någon som vet vad Eksjöhus tar för tex deras egnahem "Kvadraten"? Erbjuder de totalentreprenad?
Är det någon som vet vad Eksjöhus tar för tex deras egnahem "Kvadraten"? Erbjuder de totalentreprenad?
Klicka här för att svara