3 284 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Hurra! Köket klart!
Äntligen är köket klart i vårt renoveringsobjekt!
(nåja,lite krokar vid diskbänken ..)
Allt är nytt. Vi har flyttat en vägg och slagit ihop det gamla köket med intilliggande kammare, så att vi fått tillräckligt stort, och så har vi fått fönster på två sidor.
Här syns matplatsen med pärlspontpanel precis som i det gamla köket, nu i samma ljusgrå färg som köksskåpen, som är i spårad mdf för att se ut som pärlspont. Från Kungssäter.
Vanligt vitt kakel, lite ojämnt, diskbänk i rostfritt, gråspräcklig granitskiva. Vita vitvaror för att vara så ljusa och diskreta som möjligt. Furugolv, kalkat och såpat.
Här syns den gamla bakugnen i bakgrunden. Eftersom vi flyttade köket en bit, kunde vi inte behålla järnspisen.
Och på första bilden ser man hur färger synbarligen påverkar varandra. Den grå färgen på luckor och panel är en neutral grå färg (s1500-N), och såg så ut, ända tills tapeterna kom upp. Eftersom den är svagt gulbeige, ser panelen gråblå ut nu.
Det är så roligt när man blir klar.
Nu är det bara de andra rummen....
/EB
(nåja,lite krokar vid diskbänken ..)
Allt är nytt. Vi har flyttat en vägg och slagit ihop det gamla köket med intilliggande kammare, så att vi fått tillräckligt stort, och så har vi fått fönster på två sidor.
Här syns matplatsen med pärlspontpanel precis som i det gamla köket, nu i samma ljusgrå färg som köksskåpen, som är i spårad mdf för att se ut som pärlspont. Från Kungssäter.
Vanligt vitt kakel, lite ojämnt, diskbänk i rostfritt, gråspräcklig granitskiva. Vita vitvaror för att vara så ljusa och diskreta som möjligt. Furugolv, kalkat och såpat.
Här syns den gamla bakugnen i bakgrunden. Eftersom vi flyttade köket en bit, kunde vi inte behålla järnspisen.
Och på första bilden ser man hur färger synbarligen påverkar varandra. Den grå färgen på luckor och panel är en neutral grå färg (s1500-N), och såg så ut, ända tills tapeterna kom upp. Eftersom den är svagt gulbeige, ser panelen gråblå ut nu.
Det är så roligt när man blir klar.
Nu är det bara de andra rummen....
/EB
Gratulerar till ett väl utfört arbete
, ser både vackert och otroligt fräscht ut

MVH//Christina.
MVH//Christina.
Klicka här för att svara