Hej Tack.
Jag har slippat med en maskin med 40 papper. Men kanske behöver köra mer🙂↕️
Jag har slippat med en maskin med 40 papper. Men kanske behöver köra mer🙂↕️
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 287 inlägg
Det du behöver göra då är att slipa på diagonalen, åt båda hållen. Så får du bort topparna som slipen 'rider på' i nuläget. Efter detta så slipar du i längsgående riktning.C christina andersso skrev:
Sedan kant slipning på det.
Lite hastigt kladdat på din bild, men du förstår säkert vad jag menar (hoppas jag) 👍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vill minnas att när jag hyrt golvslip har jag börjat med 24 korn. Att köra på diagonalen tror jag är för att få ett slätare golv som slutresultat. Det biter inte djupare för det. Jag är ganska överraskad av att en golvslip inte biter mer än vi ser på bilden ens med 40-papper som första. Hur länge körde du på samma papper? De slits och behöver bytas efter ett tag.
Okej det får jag testa då 👍🏻Tack för tipset![SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 287 inlägg
Jodå, du får bort kanterna på trallen så slipen kommer åt i botten av kupningen. Har jobbat som golvslipare (visserligen för 30 år sedan)A Avemo skrev:Jag vill minnas att när jag hyrt golvslip har jag börjat med 24 korn. Att köra på diagonalen tror jag är för att få ett slätare golv som slutresultat. Det biter inte djupare för det. Jag är ganska överraskad av att en golvslip inte biter mer än vi ser på bilden ens med 40-papper som första. Hur länge körde du på samma papper? De slits och behöver bytas efter ett tag.
Bytte efter halv ungefär.A Avemo skrev:Jag vill minnas att när jag hyrt golvslip har jag börjat med 24 korn. Att köra på diagonalen tror jag är för att få ett slätare golv som slutresultat. Det biter inte djupare för det. Jag är ganska överraskad av att en golvslip inte biter mer än vi ser på bilden ens med 40-papper som första. Hur länge körde du på samma papper? De slits och behöver bytas efter ett tag.
Klicka här för att svara