Hur gör man för att få bort färg på detta altan däcket.

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej och välkommen till Byggahus!
Skura, slipa eller vänd trallbrädorna.

Hej Tack.
Jag har slippat med en maskin med 40 papper. Men kanske behöver köra mer🙂‍↕️

C christina andersso skrev:
Hej Tack.
Jag har slippat med en maskin med 40 papper. Men kanske behöver köra mer🙂‍↕️
Det ser väl tillräckligt bra ut där du slipat? En större kraftigare slip underlättar nog..

F fribygg skrev:
Det ser väl tillräckligt bra ut där du slipat? En större kraftigare slip underlättar nog..
Jag har en stor slip. Men det kanske inte blir bättre. Jag får vara nöjd kanske.

Prova en riktig golvslipmaskin

F fribygg skrev:
Prova en riktig golvslipmaskin
Jag har lånat en stor golvslipmaskin. Så det går nog inte få bättre. Tack för svar iallafall.

C christina andersso skrev:
Jag har lånat en stor golvslipmaskin. Så det går nog inte få bättre. Tack för svar iallafall.
Det du behöver göra då är att slipa på diagonalen, åt båda hållen. Så får du bort topparna som slipen 'rider på' i nuläget. Efter detta så slipar du i längsgående riktning.
Sedan kant slipning på det.
Lite hastigt kladdat på din bild, men du förstår säkert vad jag menar (hoppas jag) 👍
Screenshot_20260425-181740.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Jag vill minnas att när jag hyrt golvslip har jag börjat med 24 korn. Att köra på diagonalen tror jag är för att få ett slätare golv som slutresultat. Det biter inte djupare för det. Jag är ganska överraskad av att en golvslip inte biter mer än vi ser på bilden ens med 40-papper som första. Hur länge körde du på samma papper? De slits och behöver bytas efter ett tag.

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det du behöver göra då är att slipa på diagonalen, åt båda hållen. Så får du bort topparna som slipen 'rider på' i nuläget. Efter detta så slipar du i längsgående riktning.
Sedan kant slipning på det.
Lite hastigt kladdat på din bild, men du förstår säkert vad jag menar (hoppas jag) 👍
[bild]
Okej det får jag testa då 👍🏻Tack för tipset!

A Avemo skrev:
Jag vill minnas att när jag hyrt golvslip har jag börjat med 24 korn. Att köra på diagonalen tror jag är för att få ett slätare golv som slutresultat. Det biter inte djupare för det. Jag är ganska överraskad av att en golvslip inte biter mer än vi ser på bilden ens med 40-papper som första. Hur länge körde du på samma papper? De slits och behöver bytas efter ett tag.
Jodå, du får bort kanterna på trallen så slipen kommer åt i botten av kupningen. Har jobbat som golvslipare (visserligen för 30 år sedan)

A Avemo skrev:
Bytte efter halv ungefär.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.