3 408 läst ·
1 svar
3k läst
1 svar
hur viktigt att...?
jag funderar om jag ska ta och måla om huset i år eller möjligtvis nästa år, jag har således en aningen diffus fråga:hur nogrannt måste man skrapa gammal färg?
någon som har något hyfsat vettigt svar, på en rätt dum fråga? huset är idag målet med någon akrylfärg av något slag, och vill helst använda oljebaserat.
någon som har något hyfsat vettigt svar, på en rätt dum fråga? huset är idag målet med någon akrylfärg av något slag, och vill helst använda oljebaserat.
Produkter som diskuteras: "skrapa färg"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Tjena!MC Hammer skrev:
Jag hoppas att du inte upplever mitt svar lika diffust som du upplever din fråga.
Så hur mycket man ska skrapa bort? Det som sitter löst. Det är det enkla svaret.
Men jag skulle nog rekommendera att någon som kan färg och som du känner förtroende för kommer och kollar på just ditt hus och gör en bedömning.
Jag anar här inga ugglor i mossen. Förmodligen är det inget konstigt med ditt hus.
Men jag vill att du ska vara helt säker på att du sen målar på bra ett underlag.
Och då slipper du ju i framtiden fundera över om du verkligen gjorde rätt eller ej.
Om det blir så att du beslutar dig för att använda dig av oljefärg så blir svaret på din förra fråga enligt dom flesta ännu lättare.MC Hammer skrev:
För då vill dom flesta försäljarna att allt ska bort innan dom vågar lämna några garantier.
/Fredrik
Klicka här för att svara