1 875 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hur vet jag vilken pump jag har fått installerad?
Hej!
I dag fick jag min nya luft/luftvärmepump installerad och undrar vad som blivit installerat. Jag beställde en Mitsubishi Q HEAT 635 på El-kedjan i Eskilstuna komplett med installation. Det står ingen stans varken på innedelen eller utedelen att det är en Q HEAT 635? beteckningarna är MSZ-FH25VE på inne delen och MUZ-FH25VEHZ på utedelen.
Någon som vet om jag fått rätt luftvärmepump?.
Med vänlig hälsning
Mats Ekholm
I dag fick jag min nya luft/luftvärmepump installerad och undrar vad som blivit installerat. Jag beställde en Mitsubishi Q HEAT 635 på El-kedjan i Eskilstuna komplett med installation. Det står ingen stans varken på innedelen eller utedelen att det är en Q HEAT 635? beteckningarna är MSZ-FH25VE på inne delen och MUZ-FH25VEHZ på utedelen.
Någon som vet om jag fått rätt luftvärmepump?.
Med vänlig hälsning
Mats Ekholm
Ja, det är rätt pump, jag tror det är canvac som är svensk generalagent som kallar dom för Qheat.
http://www.canvac.se/varmepumpar/luftvarmepumpar/msz-fh25-35-635-665/
http://www.canvac.se/varmepumpar/luftvarmepumpar/msz-fh25-35-635-665/
Blev lite fundersam när det stod 3 kW output på utedelen, i annonsen från elkedjan stod det 6 kW
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Canvac köper sina maskiner via Mitsubishis Electric Sverige.
Sedan döper dom om dom till sitt konceptnamn Q Heat
I ditt fall är Q Heat 635 en FH25VEHZ
3kW är den nominella testade effekten och inte maxeffekten.
Du ser även på märkskylten hur många watt den då drar vilket även det alltså inte är max mad den kan förbruka.
Lite lurigt nu när Canvac tidigare bara döpte om Mitsubishis modeller i deras koncept, numera finns det även en annan modell i Q serien som inte är en Mitsubishi men många kan nog tro det på grund av namnet.
Sedan döper dom om dom till sitt konceptnamn Q Heat
I ditt fall är Q Heat 635 en FH25VEHZ
3kW är den nominella testade effekten och inte maxeffekten.
Du ser även på märkskylten hur många watt den då drar vilket även det alltså inte är max mad den kan förbruka.
Lite lurigt nu när Canvac tidigare bara döpte om Mitsubishis modeller i deras koncept, numera finns det även en annan modell i Q serien som inte är en Mitsubishi men många kan nog tro det på grund av namnet.
Klicka här för att svara