3 176 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Hur väljer ni tryckt trall, sorterar ni bort buktande brädor?
Ska skruva trall och var iväg till Byggmax och kollade på trallen där 28x120.
Men många buktar ju så redan från början...
Sorterar man vanligen bort såna eller "är det bara att gilla läget" ? I vårt fall så spelar det ingen roll om det kostar 10.95/m eller 12/m...om det är så att just Byggmax har sämre än andra. Vilket jag inte tror.
Hur mkt buktning är ok liksom...
Men många buktar ju så redan från början...
Sorterar man vanligen bort såna eller "är det bara att gilla läget" ? I vårt fall så spelar det ingen roll om det kostar 10.95/m eller 12/m...om det är så att just Byggmax har sämre än andra. Vilket jag inte tror.
Hur mkt buktning är ok liksom...
Jag tror inte byggmax är varken bättre eller sämre än någon annan och det är inget större jobb att helt enkelt plocka bort den trall man inte tycker är OK. Vi byggde en altan på 50 kvm förra året och plockade ut de trallbrädor vi tyckte var bra. Vad som är OK avgör du själv, men det tar inte så många minuter att kolla trallen när du samtidigt lastar den på släpet. Köp helt enkelt inget du inte är nöjd med
Jag sorterar alltid om jag hämtar det själv, det som är krokigt, böjt, skruvat redan på brädgården lär ju inte blir rakare på min altan.
Har provat att få det hemkört ett par ggr och då försökt skruva dit även vridet och krokigt men det spricker antingen direkt eller nästa sommar så jag har tröttnat på hemköringar, det är alltid skitvirke med oavsett vem man handlar av.
Finns ingen anledning att betala fullt pris (för det får man göra) för sekunda varor.
Har provat att få det hemkört ett par ggr och då försökt skruva dit även vridet och krokigt men det spricker antingen direkt eller nästa sommar så jag har tröttnat på hemköringar, det är alltid skitvirke med oavsett vem man handlar av.
Finns ingen anledning att betala fullt pris (för det får man göra) för sekunda varor.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kunder väljer bort Hemnet efter prishöjningar
Artikelkommentarer -
Teckna elavtal april 2025. Fast eller rörligt elpris -vad väljer ni?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Markställning för solceller i tryckt virke 3D modell
Byggmaterial & Byggteknik -
Väljer ni hus efter uppvärmningssystem vid köp
Värme allmänt -
Fönsterutställning i Skåne - eller hur väljer man?
Fönster & Dörrar