Jag har målat 3 gånger på bredspacklad vägg och tak men fick flammiga väggar och tak.Har använt 20l från den färg för 2 rum och har väntat minst 4 timmar mellan ommålning.Finns bilder på vilken material jag använder.Någon som har tips? Kanske jag måste byta rullen?

• Produktsida för Beckers Interio takfärg, helmatt vit, 3 liter, på nätbutikens webbplats; femstjärnig användarbedömning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En produktbild på Baumarkt-webbsida, Beckers interiörmatt vit väggfärg, 10 liter, online-recensioner, köpknapp.
    Skapa konto
  • Målarroller, vit med gröna linjer, 23cm, produktbild, rea, används för målning av vägg och tak.
    Skapa konto
  • Renoverat rum med nymålade vita väggar, skyddsplast på golvet och fönster med dagsljus.
    Skapa konto
Ibland blir det så om du trycker för hårt när du rollat, var lätt på hand och ha alltid roller full med färg så blir det bättre.

• Gilla
ErvinBenz
  • Laddar…
Förutom ovanstående tips är det också bra om det är kallt och fuktigt när du applicerar färgen. Det är viktigt att du målar ”vått-i-vått” för att slippa flammighet och ränder. framför allt med en fin rulle som inte håller lika mycket färg. Kallt kan vara svårt så här års, men låt bli att vädra under arbetets gång.
Takfärg är långsamtorkande av denna anledning. Svårt att täcka en så stor yta vått annars.

• Gilla
ErvinBenz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.