6 322 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
hur tvinga ihop en gerad mdf skarv?
Daniel_Ns metod är bra problemet är bara att få bra tryck över gerningen över hela limytan.
kombinera den metoden med spännband som jag länkade till så får du tryck över limytan och vinkelrät limning på samma gång.
Det är ingen nyhet att använda spännband inom snickeri.
Mvh Pär H
kombinera den metoden med spännband som jag länkade till så får du tryck över limytan och vinkelrät limning på samma gång.
Det är ingen nyhet att använda spännband inom snickeri.
Mvh Pär H
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
men om man kör med vinkeljärn eller mdf/plyfa o tvingar...
hur tätt skulle ni säga det behövs...?
kan tänka mig att ju tättare destobättre så klart... men annars kanske det räcker med 30 cm eller så?
hur tätt skulle ni säga det behövs...?
kan tänka mig att ju tättare destobättre så klart... men annars kanske det räcker med 30 cm eller så?
Lite tråkigt svar här...men känns dig fram! Med plyfa så kan du bara ha en skiva i varje ände, sen går inte tvingarna på.hell_onion skrev:
Har jag förstått problemet rätt så...
Om du skall göra en bänk som ser ut som ett U så tar du och kapar en bit som är lika lång som tomrummet av något du har tillgängligt (för att hålla isär benen i detta fall). Dra sedan spännremmar runt hela paketet och geringarna borde krypa ihop fint. Är du rädd om hörnen gör du klossar som ett L som sluter kring hörnen som skydd. Om så behövs så kan du knacka lite med en hammare för att det skall krypa ihop. sedan kryssmäter du och justerar om det finns behov.
Lycka till.
Om du skall göra en bänk som ser ut som ett U så tar du och kapar en bit som är lika lång som tomrummet av något du har tillgängligt (för att hålla isär benen i detta fall). Dra sedan spännremmar runt hela paketet och geringarna borde krypa ihop fint. Är du rädd om hörnen gör du klossar som ett L som sluter kring hörnen som skydd. Om så behövs så kan du knacka lite med en hammare för att det skall krypa ihop. sedan kryssmäter du och justerar om det finns behov.
Lycka till.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Egentligen tror jag att problemet med skivornas rörlighet förvärras av att man gerar skarven, men är osäker på det. Det lär vara svårt att få ihop det snyggt från början dessutom, men kanske ändå väl värt ett försök.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden