Jag blir galen, har köpt ny tvättmaskin, både den gamla och nya har för kort slang för avloppsvattnet så det är en koppling mellan.
Nu när jag kopplar in den nya så lyckas jag inte få det tätt utan det droppar lite hela tiden. Det känns ju som ett superenkelt problem att lösa, två slangklämmor som man drar åt men jag lyckas inte stoppa läckaget och det gör mig tokig! Det är många blöta handdukar på tork nu…
Vad är det typiska nybörjarmisstaget som jag gör? Drar åt för hårt? För löst? Fel slangklämma? Packning som fattas?
Nåt enkelt fel gör jag!
Nu när jag kopplar in den nya så lyckas jag inte få det tätt utan det droppar lite hela tiden. Det känns ju som ett superenkelt problem att lösa, två slangklämmor som man drar åt men jag lyckas inte stoppa läckaget och det gör mig tokig! Det är många blöta handdukar på tork nu…
Vad är det typiska nybörjarmisstaget som jag gör? Drar åt för hårt? För löst? Fel slangklämma? Packning som fattas?
Nåt enkelt fel gör jag!
Har du tesat spänna med hylsa och inte skruvmejsal?T tursut skrev:Jag blir galen, har köpt ny tvättmaskin, både den gamla och nya har för kort slang för avloppsvattnet så det är en koppling mellan.
Nåt enkelt fel gör jag!
Klicka här för att svara