Hej!

Underbart forum....

Jag har en vägg med liggande reglar 45x45 cc60. Nu ska den kläs med 13 mm gips.

Behöver jag kortlingar bakom skivskarvarna och i hörnen?

Har någon provat utan kortlingar i liknande situation?
 
Hörnen skulle jag definitivt kottla för säkerhetsskull. En god vän brukar lägga ca 10 cm breda metallband backom skarvarna när han "friskarvar" gips. ENligt honom funkar det bra men jag har inte testat den varianten själv
 
Tack!
Jag har börjat kortla hörnen.

Metallplattor??
Går det inte lika bra med en 22-bräda?
 
Går precis lika bra med 22 virke 13 mm plywood osv går det att skruva i kan man använda det men lite SBF måste man använda
 
Tack vänner.
Nu är detf färdigt.
Det blev till slut 22 mm djupa urjackningar i regeln och en stående 22x95 i dessa....

Funderar dock fortfarande på hur noga det egentligen är. Har någon provat att skarva gips med bara cc60-stöd bakom skarvarna (dvs utan kortlingar eller annan längsgående bräda/regel?)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.