Har fyra el-centraler/proppskåp i vår verkstad som inte är täta alls. Ganska rejäla glipor och hål från före detta kablar. En hel del damm, spindelnät och annat jox på insidan. Ska dammsugas och hoppas jag inte hittar en före detta mus.
Men hur tätar jag dem sen när det är rent? El-silikon? Någon slags list? Något annat tips? Tänker att de nog inte behöver öppnas igen på ett tag.
Vi tog över ett dödsbo/gård för ett halvår sen, som vi steg för steg fixar till. Så frågan varför det finns el-centraler/proppskåp i en verkstad 60kvm, får någon annan svara på😀
Men hur tätar jag dem sen när det är rent? El-silikon? Någon slags list? Något annat tips? Tänker att de nog inte behöver öppnas igen på ett tag.
Vi tog över ett dödsbo/gård för ett halvår sen, som vi steg för steg fixar till. Så frågan varför det finns el-centraler/proppskåp i en verkstad 60kvm, får någon annan svara på😀
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tycker det ser relativt beröringsskyddat ut. Eventuellt kan man sätta för något så man inte får in fingrarna bredvid kabeln men det verkar ju ha fungerat i ett antal år utan det så det är nog mer om man behöver lugna sig själv. Kanske skruva upp en kopplingsdosa? Den skulle ju täcka hålet ganska bra.B BlondSwedishAmateur skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
IVT Premiumline svårare att programmera än gamla modellen Greenline?
Värmepumpar -
Hur tätar man gamla fönster i hus med självdrag som enda ventilation?
Fönster & Dörrar -
Vill bevara gamla fönster men inte frysa ihjäl
Fönster & Dörrar -
Någon som vet vad detta kan vara under gamla plast mattan i tvättstugan?
Golv -
Nytt golvspån på gamla reglar, hur rena behöver de vara?
Golv