Y
För kanske 3 år sedan lade en firma om det relativt platta garagetaket.
Nu har det blivit glypor på enstaka ställen och jag hoppades ju på kunna köpa en patron med något bra å tryckt in för limma igen det.
- Men vad ska jag köpa?

• taket.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Antingen köper du asfaltsklister och kleggar med eller så köper du på tub. Åk tex till Hornbach och titta på Sikas sortiment. Där finns tuber som är avsedda för detta ändamål.

Y
*hum* Ahlsell säljer nog Sika. Fast vad kan det tänkas stå för rubrik på den tuben då måntro; asfaltklister?

Y
Trebolit lät bekant, men vågar man använda produkter från byggmax? Lite Biltema vibbar, hehe

Y
Om jag skulle lyckats gjort ett jack mitt på pappen, inte i skarv. vad gör man då, samma lim?

Skulle jag få ett jack hade jag nog satt en liten lapp av papp som förstärkning.

Min fråga är om du la om det för 3 år sen borde du ha kvar garanti? Och kan vara väldigt svårt att lyckas få såna här lappaningar täta.

johan ivarsson skrev:
Min fråga är om du la om det för 3 år sen borde du ha kvar garanti? Och kan vara väldigt svårt att lyckas få såna här lappaningar täta.
Precis min tanke också. Du har garanti på taket. Klister är inte i närheten lika bra som skarvsvetsat!

Y
Jo... Men efter en konflikt gällande deras slarvjobb med spontbyte osv, så törs jag inte kontakta dom mer.
Även om jag har rätten. Då köper jag hellre in en annan firma isf, men känns ju som om jag borde klara av att dutta i lite lim, eller? :(

Detta är en överläpp, uppviket mot husgaveln..

Bor du inte mitt ute i skogen så bör det inte kosta så mycket att få en taktäckare att laga ditt tak. Gör du det själv kommer inga garantier gälla och det blir sämre med klister än svets!

Y
Ja, kanske totalt 10cm lång glypa så kanske värt att ringa och höra med någon.. Borde ju inte bli helt ruinerad.. heh

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.