2 609 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Hur täta kring badrumsfläkten?
Vi ska just till att börja sätta/lägga tätskikt i badrummet och undrar hur i helskotta vi ska få tätt där fläkten så småningom skall monteras (på vägg)? Det kommer ju vara ett 100mm hål rakt igenom både kakel, tätskikt och våtrumsplatta och vidare ut genom yttervägg. Räcker det med silkon runt om? Tips någon??
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkten"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Frågan löd som jag tolkade det
Vad ska jag täta med när röret ligger i väggen, eftersom det inte finns där ännu?
Om så är fallet så ska du täta med en tätmassa tex silikon för våtrum,inte något annat silikon......
Tec7 fungerar också samt olika sorters latexfog(avsedda för våtrum, inte annan latexfog) pl 400/600 men de produkterna är inte helt accepterade inom vissa våtrumsorganisationer
men fungerar lika bra eftersom de är speciellt framtagna att limma och vara UNDER vatten/i vatten.
"badrumsbyggaren"
Vad ska jag täta med när röret ligger i väggen, eftersom det inte finns där ännu?
Om så är fallet så ska du täta med en tätmassa tex silikon för våtrum,inte något annat silikon......
Tec7 fungerar också samt olika sorters latexfog(avsedda för våtrum, inte annan latexfog) pl 400/600 men de produkterna är inte helt accepterade inom vissa våtrumsorganisationer
"badrumsbyggaren"
Klicka här för att svara