Har haft läckage i garagetaket pg av vattensamling i en dal där det funnits hål efter spikskallar.Vill förlänga livstiden ngt år men undrar om underlagspappen skall vara heltät.Ser ut som om den efter ett tag absorberar vattnet.Är det ok eller kan man måla på med asfalt för att täta i dalen?
 
  • Vattensamling och skadad underlagspapp på ett garagetak med synliga hål efter spikskallar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den verkar helt slut. Över 50 år kanske ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Den verkar helt slut. Över 50 år kanske ?
38.
 
Har den legat öppet hela tiden? Ingen plåt över ?
 
När vi köpte nuvarande hus. Besiktningsmannen sa att underlagspappen (pga ålder) fungerade enl. läskpappersprincipen. Suger upp vatten istället för att stöta bort det. Fungerar tills pappen blir mättad med vatten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.