Fick en gratis plywoodskiva från bygghandeln som var svartpriggig på ena sidan. Hur får man bort detta bäst/lättast? Ska bygga vertygshållare av skivan.

Jag vill verkligen fixa den då plywood är så dyrt, en gratis skiva kan jag inte tacka nej till :D

• Plywoodskiva med svarta prickar på ena sidan, tänkt att användas som vertygshållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sandpapper är nog det bästa/lättaste. Använd munskydd eller håll dig ute med vinden från rätt håll.

surris
Vermilion Vermilion skrev:
Fick en gratis plywoodskiva från bygghandeln som var svartpriggig på ena sidan. Hur får man bort detta bäst/lättast? Ska bygga vertygshållare av skivan.

Jag vill verkligen fixa den då plywood är så dyrt, en gratis skiva kan jag inte tacka nej till :D
Är det ironi? Så dyr är inte en plywoodskiva. Förmodligen lika billigt att köpa en ny än som att köpa det du behöver för att få bort möglet.

Rickard.
Slipa bort det är nog det enda som funkar om du vill ha det trärent.

Tvätta med klorin eller bränna på med lite eld. Skulle ju bli snyggt iaf.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
surris surris skrev:
Är det ironi? Så dyr är inte en plywoodskiva. Förmodligen lika billigt att köpa en ny än som att köpa det du behöver för att få bort möglet.
Köpte just den billigaste 12mm skivan jag hittade i hela staden för 700kr. 700kr är för de flesta en hel del pengar. Bra att du har det gått ställt :)

ylven ylven skrev:
Sandpapper är nog det bästa/lättaste. Använd munskydd eller håll dig ute med vinden från rätt håll.
Ok! Perfekt!

Fast vad är poängen med att få bort det? När det är torrt så kan du ju likställa det med att nån stänkt färg på den typ.......Mögel smittar inte på nåt vis.

S Stefan1972 skrev:
Fast vad är poängen med att få bort det? När det är torrt så kan du ju likställa det med att nån stänkt färg på den typ.......Mögel smittar inte på nåt vis.
De är just de, det är inte snyggt.

surris
Vermilion Vermilion skrev:
Köpte just den billigaste 12mm skivan jag hittade i hela staden för 700kr. 700kr är för de flesta en hel del pengar. Bra att du har det gått ställt :)
Är det guldskivor? jag köper för 200-350 sek beroende på storlek och tjocklek.

Rickard.
surris surris skrev:
Är det guldskivor? jag köper för 200-350 sek beroende på storlek och tjocklek.
Vars hittar du plyfa för dom priserna idag?

• Gilla
Vermilion
  • Laddar…
surris
Rickard. Rickard. skrev:
Vars hittar du plyfa för dom priserna idag?
Lokala bygghandeln belägen i Västra Götaland

Rickard.
surris surris skrev:
Lokala bygghandeln belägen i Västra Götaland
En fullstor 12mm verkar kosta nästan 400kr med moms här, säkert lite mindre för dom med riktigt bra avtal så jag håller med att ts priser var högt men dina låter väldigt billigt efter prishöjningarna.

surris
Rickard. Rickard. skrev:
En fullstor 12mm verkar kosta nästan 400kr med moms här, säkert lite mindre för dom med riktigt bra avtal så jag håller med att ts priser var högt men dina låter väldigt billigt efter prishöjningarna.
Förhandlat bra ;) det jag tycker är att det är ondödigt jobb/kostnader att göra iordning en mögelskadat plywood så den ska ersätta en ny för några hundralappar. Jag hade kunnat tagit den men då hade jag använt den någonstans där jag inte hade brytt mig om hur den såg ut.

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
surris surris skrev:
Förhandlat bra ;) det jag tycker är att det är ondödigt jobb/kostnader att göra iordning en mögelskadat plywood så den ska ersätta en ny för några hundralappar. Jag hade kunnat tagit den men då hade jag använt den någonstans där jag inte hade brytt mig om hur den såg ut.
Ändå, en gratis skiva är en gratis skiva. Perfekt när man inte har så stor budget att röra sig med :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.