Hjälp!
Någon som har liknande fönsterlösning och vet hur man tar loss dem?
Fönstret längst till vänster ser ut som man ska kunna lyfta upp och sen dra ut men sitter stenhårt och är väldigt tungt.
Trodde jag skulle kunna få andra från höger att bara dra emot sig men sitter liksom hårt tryckt mot de andra två.
Vågar inte sätta i stämjärn och bända då det blir sådana märken i träet.
Någon som har liknande fönsterlösning och vet hur man tar loss dem?
Fönstret längst till vänster ser ut som man ska kunna lyfta upp och sen dra ut men sitter stenhårt och är väldigt tungt.
Trodde jag skulle kunna få andra från höger att bara dra emot sig men sitter liksom hårt tryckt mot de andra två.
Vågar inte sätta i stämjärn och bända då det blir sådana märken i träet.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Ta lite mer bilder,både in och utsidan..
Jag gissar att dom sitter med en typ av klips i spår i sidan (typ PVC fönster)
Eftersom det annars borde finnas pluppar att peta bort i sidan på karmen som döljer infästningen
Jag gissar att dom sitter med en typ av klips i spår i sidan (typ PVC fönster)
Eftersom det annars borde finnas pluppar att peta bort i sidan på karmen som döljer infästningen
Här kommer lite bilder. Kan inte se några klips alla. Känns som man måste hitta första pusselbiten att flytta och sen ta resten. 🤷🏽♀️plåtrickard skrev:
Tack! Vi lyckades till slut. Det var fönster till vänster som skulle lyftas och vinklas ut i vänsterkant och därefter kunde man göra ut de andra ett efter ett. Det var dock väldigt trögt och tungt, troligen fastnat lite efter senaste målningen.Totte_S skrev:
Klicka här för att svara






