Jag har köpt en bostadsrätt i en fastighet som ombildades i år. Vid försäljning har jag fått info av säljare och mäklare om att ett stambyte skett i badrummet och detta ska även ha renoverat för ca 10 år sedan.

Jag har nu misstankar om att de kanske inte är stambytt utan endast renoverat. Hur tar jag reda på att det verkligen har skett ett stambyte och inte endast skett en fulrenovering? och om det renoverats enligt branschregler?

BirgitS
J Jeeee skrev:
Jag har köpt en bostadsrätt i en fastighet som ombildades i år. Vid försäljning har jag fått info av säljare och mäklare om att ett stambyte skett i badrummet och detta ska även ha renoverat för ca 10 år sedan.

Jag har nu misstankar om att de kanske inte är stambytt utan endast renoverat. Hur tar jag reda på att det verkligen har skett ett stambyte och inte endast skett en fulrenovering? och om det renoverats enligt branschregler?
Styrelsen kan svara på om huset har stamrenoverats.
Bara den som renoverade badrummet kan svara på om det gjordes enligt branschreglerna.

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Du kan ta bort vattenlåset i golvbrunnen och gå in med kamera, d v s rörfilmning. Då ser du om det är plast eller gammalt gjutjärn i avloppsgroda och avloppsstam.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.