744 läst ·
2 svar
744 läst
2 svar
Hur tar jag reda på att ett badrum verkligen är stambytt?
Jag har köpt en bostadsrätt i en fastighet som ombildades i år. Vid försäljning har jag fått info av säljare och mäklare om att ett stambyte skett i badrummet och detta ska även ha renoverat för ca 10 år sedan.
Jag har nu misstankar om att de kanske inte är stambytt utan endast renoverat. Hur tar jag reda på att det verkligen har skett ett stambyte och inte endast skett en fulrenovering? och om det renoverats enligt branschregler?
Jag har nu misstankar om att de kanske inte är stambytt utan endast renoverat. Hur tar jag reda på att det verkligen har skett ett stambyte och inte endast skett en fulrenovering? och om det renoverats enligt branschregler?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Styrelsen kan svara på om huset har stamrenoverats.J Jeeee skrev:Jag har köpt en bostadsrätt i en fastighet som ombildades i år. Vid försäljning har jag fått info av säljare och mäklare om att ett stambyte skett i badrummet och detta ska även ha renoverat för ca 10 år sedan.
Bara den som renoverade badrummet kan svara på om det gjordes enligt branschreglerna.
Klicka här för att svara