Hur hade du gjort?

  • Krävt ersättning för installationsjobbet eftersom det var en komplett vara beställd

    6 Röster 23,1%
  • Bara monterat de nya delarna och bitit ihop

    19 Röster 73,1%
  • Returnerat fönstren och valt en annan tillverkare

    1 Röster 3,8%
  • Antal röster
    26
A AG A skrev:
Nu tror ju inte jag att det tar en timme att montera ventilerna. Snarare 5-10minuter. Men låt nu säga att det tar en timme.
Är du då verkligen så prestigefull att "bara för att" lägger du den timmen på att först skicka tillbaka fönstren. Därefter vänta 1-2veckor på att få tillbaks dem. Det låter verkligen som en jättebra ide'😄.
Vore det inte billigt och bra för skånska att få saken ur värden för till exempel 1500kr prisavdrag?
 
När jag har köpt fönster med ventilation i ovankant tror jag faktiskt att jag alltid fått "beslagen" vid sidan av, ej monterade. Har köpt Traryd vridfönster.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Hur i helvete orkar man bråka om något som tar några minuter, jag hade förstått om det var något större fel, men det här är ju bara larv
 
  • Gilla
J Vos och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vore det inte billigt och bra för skånska att få saken ur värden för till exempel 1500kr prisavdrag?
1500 för typ 5-10minuters jobb😄.
 
  • Gilla
fönsterpåven
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
När jag har köpt fönster med ventilation i ovankant tror jag faktiskt att jag alltid fått "beslagen" vid sidan av, ej monterade. Har köpt Traryd vridfönster.
Jag skulle tro att det är praxis bland de flesta tillverkare att leverera sånt i en påse bredvid. Man vill inte ha saker som sticker ut från fönstret när man pallar.
 
  • Gilla
fönsterpåven och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.