Hej!
Tl:dr Vad för självhäftande list kan man använda för att täta en trasig gummibälg med?

Tror vår lillkille tagit sig ett bett av tvättmaskinens gummibälg för där är en bit borta, vilket gör att vatten och tvättmedel rinner ut genom luckan.

Man kan byta bälg men just den till vår maskin kostar över en tusenlapp, så jag tänkte höra om nån har förslag på någon list att smacka dit för att täta. Tänker att man borde kunna sätta nåt på luckan som täcker över det mesta av glappet.

Närbild på en tvättmaskinstrumma med synlig trasig gummibälg på tvättmaskinsluckan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är den symetrisk så den går att vrida ett halvt varv och få skadan uppåt? Tänker att det kanske läcker mindre då?

Åh, det var min första tanke också, men den har en utmynning för tvättmedlet uppe vid klockan tio ungefär, så den blir nog ledsen om man vrider runt den. Tack för förslag :)

J JohannesO skrev:
Hej!
Tl:dr Vad för självhäftande list kan man använda för att täta en trasig gummibälg med?

Tror vår lillkille tagit sig ett bett av tvättmaskinens gummibälg för där är en bit borta, vilket gör att vatten och tvättmedel rinner ut genom luckan.

Man kan byta bälg men just den till vår maskin kostar över en tusenlapp, så jag tänkte höra om nån har förslag på någon list att smacka dit för att täta. Tänker att man borde kunna sätta nåt på luckan som täcker över det mesta av glappet.

[bild]
hitta den felande biten och limma dit den med snabblim
det funkar faktiskt
annars är det bara att bita i det sura äpplet och byta bälg

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.