Hej!
Tl:dr Vad för självhäftande list kan man använda för att täta en trasig gummibälg med?
Tror vår lillkille tagit sig ett bett av tvättmaskinens gummibälg för där är en bit borta, vilket gör att vatten och tvättmedel rinner ut genom luckan.
Man kan byta bälg men just den till vår maskin kostar över en tusenlapp, så jag tänkte höra om nån har förslag på någon list att smacka dit för att täta. Tänker att man borde kunna sätta nåt på luckan som täcker över det mesta av glappet.
Tl:dr Vad för självhäftande list kan man använda för att täta en trasig gummibälg med?
Tror vår lillkille tagit sig ett bett av tvättmaskinens gummibälg för där är en bit borta, vilket gör att vatten och tvättmedel rinner ut genom luckan.
Man kan byta bälg men just den till vår maskin kostar över en tusenlapp, så jag tänkte höra om nån har förslag på någon list att smacka dit för att täta. Tänker att man borde kunna sätta nåt på luckan som täcker över det mesta av glappet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hitta den felande biten och limma dit den med snabblimJ JohannesO skrev:Hej!
[bild]
det funkar faktiskt
annars är det bara att bita i det sura äpplet och byta bälg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur tätar man ett Tvättmaskinsavlopp med 40 mm spillavlopp.
Badrum -
Fuktskadade enstegstätade hus ska åtgärdas
Artikelkommentarer -
Misslyckas med att täta till-anslutning tvättmaskin, börjar bli galen! (bild finns)
Vatten & Avlopp -
Hur täta avloppet från tvättmaskinen?
Vatten & Avlopp -
Ofrivilligt fotbad... (Hur täta läckande avloppsrör från tvättmaskin?)
Vatten & Avlopp