Hej! Ska tapetsera om i köket och tänkte äntligen ta itu med den lilla glipa som bildats mella köksstomme och väggen (gammal timmervägg som inte är så rät).
Glipan är ca 16 mm i topp och 10 längre ned. Vad är enklaste tekniken?
 
  • Glipa mellan köksskåp och vit vägg, där skåpet står mot en ojämn timmervägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
En passbit som man klyver efter väggens snedhet, normalt så använder man samma material och kulör som köket men i ditt fall så kanske du kan ta en bit hyvlad furu som du målar med samma som väggen..
Golv sockeln under köksskåpet ser lite kort ut med..
 
  • Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Rejäl skrev:
En passbit som man klyver efter väggens snedhet, normalt så använder man samma material och kulör som köket men i ditt fall så kanske du kan ta en bit hyvlad furu som du målar med samma som väggen..
Golv sockeln under köksskåpet ser lite kort ut med..
Ja, jag har tänkt något liknande men hur fäster jag passbiten? Så trång och pilligt även om jag monterar lös skåpluckan. Och du har rätt, golvsockeln är längre egentligen och ska skjutas in när jag kortat golvlisten något.
 
P
Evcapeli Evcapeli skrev:
Ja, jag har tänkt något liknande men hur fäster jag passbiten? Så trång och pilligt även om jag monterar lös skåpluckan. Och du har rätt, golvsockeln är längre egentligen och ska skjutas in när jag kortat golvlisten något.
Jag fäster passbiten i skåpssidan antingen skruvar du med tunna skruv inifrån skåpet eller spikar med dyckert..
 
  • Gilla
Evcapeli
  • Laddar…
K
Evcapeli Evcapeli skrev:
Ja, jag har tänkt något liknande men hur fäster jag passbiten? Så trång och pilligt även om jag monterar lös skåpluckan. Och du har rätt, golvsockeln är längre egentligen och ska skjutas in när jag kortat golvlisten något.
Det hade jag personligen gjort när jag ställde stommen på plats.

Som det är nu hade jag satt 2 bitar tejp på passbitens framsida (för att kunna dra ut den om den hamnar för djupt) och smetat lite lim på sidan av stommen innan jag tryckt passbiten på plats. Spika/skruva känns bara bökigt med den lilla biten (som dessutom är lite svår att fixera under arbetet).
 
  • Gilla
Evcapeli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.