Hej! Ska tapetsera om i köket och tänkte äntligen ta itu med den lilla glipa som bildats mella köksstomme och väggen (gammal timmervägg som inte är så rät).
Glipan är ca 16 mm i topp och 10 längre ned. Vad är enklaste tekniken?
Glipan är ca 16 mm i topp och 10 längre ned. Vad är enklaste tekniken?
Ja, jag har tänkt något liknande men hur fäster jag passbiten? Så trång och pilligt även om jag monterar lös skåpluckan. Och du har rätt, golvsockeln är längre egentligen och ska skjutas in när jag kortat golvlisten något.Rejäl skrev:
Jag fäster passbiten i skåpssidan antingen skruvar du med tunna skruv inifrån skåpet eller spikar med dyckert..Evcapeli skrev:
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Det hade jag personligen gjort när jag ställde stommen på plats.Evcapeli skrev:
Som det är nu hade jag satt 2 bitar tejp på passbitens framsida (för att kunna dra ut den om den hamnar för djupt) och smetat lite lim på sidan av stommen innan jag tryckt passbiten på plats. Spika/skruva känns bara bökigt med den lilla biten (som dessutom är lite svår att fixera under arbetet).
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden