Hej!

Tvättmaskinen behöver bytas och därmed behöver jag montera bort min torktumlare först som står på en platta av denna typ:

https://api.electrolux-medialibrary...INAL/3af1ca06-21f6-4074-a69e-9305832e2fbf.pdf

Men det är ju omöjligt att få bort fästet längst fram som håller fast de främre benen (har redan tagit stryk när jag försökt trycka in "lås"-plasten med skruvmejsel)! Någon som har några tips eller är det bara att bryta sönder och köpa ny?

Närbild på torktumlarens fäste och låsplast, med damm i bakgrunden. Fästet är svårhanterligt enligt beskrivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R rhagstrand skrev:
Hej!

Tvättmaskinen behöver bytas och därmed behöver jag montera bort min torktumlare först som står på en platta av denna typ:

[länk]

Men det är ju omöjligt att få bort fästet längst fram som håller fast de främre benen (har redan tagit stryk när jag försökt trycka in "lås"-plasten med skruvmejsel)! Någon som har några tips eller är det bara att bryta sönder och köpa ny?

[bild]
tryck in "knappen" bakom själva låset

Jo jag har försökt trycka på den lilla lås-knappen och öppna samtidigt. Det funkade till slut, men satt otroligt hårt.

En fråga till: När jag tog bort plattan satt det på toppen av tvättmaskinen någon sorts tjockare tejpbitar i större format. Gissningsvis för att skydda tvättmaskinen eller dämpa vibrationer upp till torktumlaren. Någon som vet var man kan köpa motsvarande tejp? För denna gick inte att ta bort utan att den gick sönder.

Bästa svaret

R rhagstrand skrev:
En fråga till: När jag tog bort plattan satt det på toppen av tvättmaskinen någon sorts tjockare tejpbitar i större format. Gissningsvis för att skydda tvättmaskinen eller dämpa vibrationer upp till torktumlaren. Någon som vet var man kan köpa motsvarande tejp? För denna gick inte att ta bort utan att den gick sönder.
du behöver ju inte ha dessa
men kolla i en färgaffär

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.