Intressant, tycker det samma och har därför valt bort alla vitvaror förutom kyl och frys. Bl.a. för att derasv vitvaror inte är top of the line, ex ugnarna är energiklass B om jag minns rätt.

Å andra sidan ska man inte förneka att IKEA är så stora att de ibland är stilbildande. Ex Abstraktköket har andra kökstillverkare härmat och senast såg jag på Mio möbler att de saluför byråer och kontorsmöbler m.m i samma "abstrakt" stil.

Whirpool gör dessa produkter endast för IKEA. Du kan få en lika på en annan affär men jämför priserna...

cameljointen skrev:
Tycker det ser riktigt B ut med IKEAS märkning IKEA BY WHILPOOL. KAn man skrapa bort denna märkning på rostfria grejorna eller finns det något lösningmedel som funkar?
det går kanske att skrapa försiktigt så mycket det går tills bara limmet är kvar, prova sen att lösa upp lim med aceton, sprit eller andra lösningsmedel ...
lycka till!
gaia

Har du fått bort märket ??

Annars kan du prova med fiskelina, dom brukar ju hålla för några kilo. Jag antar att dom sitter med dubbehäftande tejp!

Jag har alltså inte köpt grejorna än, vill undersöka möjligheterna först! :D

När vi köpte 45 cm inbyggd diskmaskin tog vi med priset och specen på den från IKEA och gick till en vanlig handlare. Där använde vi IKEA's papper till att pruta ner priset på den "riktiga" till samma pris som IKEA's och så köpte vi den istället. Kanske kan vara en lösning, men jag antar att det står Whirlpool i alla fall.....
Vår var ju helt inbyggd, så där stod ingenting synligt.

Pröva med att gnugga med en sockerbit.
Vet att det låter jättekonstigt, men såg en video om detta när det gällde att ta bort text på mob tlf.
Kolla på Yourtube

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.