Hej,

I ett projekt vi håller på med så kommer vi behöva ta ner en betongvägg. Vi kommer inte komma dit med bil utan allt måste bäras/släpas.

Vilket är det bästa sättet att plocka ner en betongvägg? Vilka verktyg, vilken teknik och vad ska vi tänka på?

Hur stor vägg?
Betong eller hålsten?
Går det plasta in området så hade nog jag tagit en halvmask och bilmaskin och knackat ner den och bära ut i hinkar. När jag tog ut golvet i tvättstugan så tog jag ut fönster och tog allt genom det med hinkar. Går det inte plasta in hade jag nog sett om någon kunde komma och såga den i bitar först.

H Henrik 75 skrev:
Hur stor vägg?
Betong eller hålsten?
Går det plasta in området så hade nog jag tagit en halvmask och bilmaskin och knackat ner den och bära ut i hinkar. När jag tog ut golvet i tvättstugan så tog jag ut fönster och tog allt genom det med hinkar. Går det inte plasta in hade jag nog sett om någon kunde komma och såga den i bitar först.
Den är inte jättestor, ca 3x2m. Väggen är gjuten betong.

Ren betongvägg blir lite mer motstånd. Någon som sågar den eller om du gör det själv hade nog jag försökt med.
Dessa går att hyra på diverse ställen.

• Bensindriven betongkap med oranget hölje och silverfärgad klinga, lämplig för att såga igenom betongväggar, visas på en neutral bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.