Stringfellow Hawke skrev:
Hej

Lider med dig, dina badrumsbilder är som "finn fem fel".

Vet du var cirk-pumpen för golvvärmen sitter? Där borde du kunna reglera enskilda slingor åtminstone för hand.
Det finns ingen cirk-pump för golvvärmen, den sitter direkt på radiatorslingan.

Thomas_Blekinge skrev:
Jag tror inte på din tolkning på rören. Om returen från torken skulle gå till golvvärme så skulle ju den bli kall om du stänger av torken.
Vad finns under badrummet?
Det är torpargrund med betongbjälklag

BrokenArrow skrev:
Precis. Känn på rören efter att handukstorken varit avstängd några timmar. Då ska båda rören upp till torken vara rumstempererade. Annars är det bypass genom kopplet. Men det kan gå att stänga kopplets bypass.
Jag stängde termostaten till handdukstorken när vi flyttande in för 2 månader sen men golvet blir fortfarande varmt.
 
Krilleman
Blir rören upp till handdukstorken varma även fast vredet är stängt?
 
krilleman_215 skrev:
Blir rören upp till handdukstorken varma även fast vredet är stängt?
Ja det blir dom!
 
Krilleman
Då är din MMA-ventil inställd på 1-rörs vilket då gör att det cirkulerar vatten hela tiden i slingan oavsett hur vredet på torken är ställt.
 
Okej, men jag kan ställa om den till 2-rörs?
 
Krilleman
Följ infon i min tidigare länk!

Fast ska du ska skruva in skruven för att få 2-rörs.
 
krilleman_215 skrev:
Följ infon i min tidigare länk!

Fast ska du ska skruva in skruven för att få 2-rörs.
Du hade helt rätt! Jag kunde skruva in skruven 2,5 varv och nu blir golvet kallt.
Tack så mycket för hjälpen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.