2 864 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Hur stryker jag av golvcementen
Försökt googla fram en metod för att jämna till epscementen som ska bli underlag för golvspacklet. Golvet är jämnt men hur behåller jag den jämnheten?
Jag tänkte mig några lister på väggen men då blir det ju rännor efter dem när jag tar bort dem.
Kan man ha några långa vinkeljärn som jag kan haka av från väggen efter vart område blivit avjämnat? Kunde hänga dem på skruvar om jag gör avlånga hål på ett par ställen på vinkeljärnen.
Hur gör man när man vet? Alltid lätt efteråt.
Jag tänkte mig några lister på väggen men då blir det ju rännor efter dem när jag tar bort dem.
Kan man ha några långa vinkeljärn som jag kan haka av från väggen efter vart område blivit avjämnat? Kunde hänga dem på skruvar om jag gör avlånga hål på ett par ställen på vinkeljärnen.
Hur gör man när man vet? Alltid lätt efteråt.
Om du ska spackla golvet räcker det ju grov avjämnat antingen med vattenpass/rätskiva alternativt laser.
Men annars finns det avdragslister som du gjuter in I betongen, längst upp finns en plast remsa som du drar av innan du river av eller glättar plattan.
/Peter
Men annars finns det avdragslister som du gjuter in I betongen, längst upp finns en plast remsa som du drar av innan du river av eller glättar plattan.
/Peter
Klicka här för att svara