Hej, byggt en 2/3 nedgrävd pool. Mitt pumphus, filter o värmare ska jag bygga på ena gaveln av poolen då jag ej vill ha det i garaget. Hur stort ca är lagom att bygga? Tänkte mig att värmepumpen ska stå under tak men såklart fritt kunna ta luft utifrån. Funderar 1x1,5 m x1,5 m högt. För litet? Buggaren

Fundera på om du på sikt kan tänkas vilja ha mer prylar i maskinrummet. Då gör det inget med lite mer plats.

Ståhöjd är trevligt och även att få upp prylarna från marknivå. Byggde jag idag skulle jag köra på 2,5m brett och 1m djupt och sedan ståhöjd som idag - då får jag bra plats för dunkar för flytande kem osv.

MathiasS skrev:
Fundera på om du på sikt kan tänkas vilja ha mer prylar i maskinrummet. Då gör det inget med lite mer plats.

Ståhöjd är trevligt och även att få upp prylarna från marknivå. Byggde jag idag skulle jag köra på 2,5m brett och 1m djupt och sedan ståhöjd som idag - då får jag bra plats för dunkar för flytande kem osv.
Bra tips, tack för det. Dock rädd kommer skugga poolen om för stort?

.....man för placera en bit bort, i norrläge eller som insynsskydd....eller vad som nu passar.....tänk på ljudet också, både vatten och värmepump låter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.