1 787 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Hur stor markbädd i förhållande till gjuten platta
Hej allesammans!
vi har höjt vår tomt ca 1,5-2m med sprängsten/makadam (ber om ursäkt om jag använder fel ordval) och det är snart dags att börja placera ut kantelement för att sedan gjuta plattan. Resten av tomten kommer fyllas med vanliga fyllnadsmassor för att jämna ut tomten till samma höjd som markbädden. Hur stor bör markbädden vara i förhållande till plattan?
tacksam för alla inputs!
vi har höjt vår tomt ca 1,5-2m med sprängsten/makadam (ber om ursäkt om jag använder fel ordval) och det är snart dags att börja placera ut kantelement för att sedan gjuta plattan. Resten av tomten kommer fyllas med vanliga fyllnadsmassor för att jämna ut tomten till samma höjd som markbädden. Hur stor bör markbädden vara i förhållande till plattan?
tacksam för alla inputs!
Ingen som vill berätta hur det var vid just sitt egna husbygge? Finns väl massor med husbyggare här inne?
Kommer ni hinna fylla ut marken runt om innan byggställningen skall upp?
Verktygstokig
· Dalsland
· 303 inlägg
Jag fyllde en meter extra för ställning, men du som har fyllt så högt kanske skulle haft en bit till.
jag tänker lite kring betongbilen som bara har 6 m ränna, vid en stor grund kan ju det vara bra att kunna köra runt för att nå ut med rännan och slippa pumpbil.
Klicka här för att svara