Var kan man köpa en trekantsnyckel som passar? Ska till Krauta senare idag men hittar ingen på deras hemsida.

• Grå metallstång med regndroppar och rostig stjärnskruvmejselspår. Bakgrunden är suddig. Fuktigt och grått.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett för ABB fördelningscentral, produktspecifikation, streckkod, tillverkad i Sverige.
    Skapa konto
Var kan man köpa en trekantsnyckel som passar? Ska till Krauta senare idag men hittar ingen på deras hemsida.[/QUOTE]
Julas Art. nr: 033318 kaske passar

Det passar även med den typen som används i vanliga fasadskåp dvs en slitsad rund pinne med plastratt. Den sorten kanske också finns i den typen butiker.

tommib tommib skrev:
Jag skulle gissa (vilket är dumt, snart kommer någon med rätt svar)
Skulle kunna, men det är kraftigt OT i tråden. Hur fasen hamnade ni här??? :)

A
DE73 DE73 skrev:
Var kan man köpa en trekantsnyckel som passar? Ska till Krauta senare idag men hittar ingen på deras hemsida.
Hold your horses. Du får inte öppna detta skåp, det får bara ägarna av skåpet.

• Haha
te95mne och 1 till
  • Laddar…
Naturligtvis får han öppna sitt mätarskåp, däremot får han inte rota i servisskåpen.

• Gilla
MultiMan och 9 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Julas Art. nr: 033318 kaske passar[/QUOTE]

8mm trekant verkar för liten när jag mäter

tommib
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Skulle kunna, men det är kraftigt OT i tråden. Hur fasen hamnade ni här??? :)
Äh, tramsa inte om OT nu och berätta för mig och alla andra vad Icn är. Du vet precis varför jag hamnar ute i buskagen med såna här frågor ;)

• Gilla
maria01 och 3 till
  • Laddar…
DE73 DE73 skrev:
Julas Art. nr: 033318 kaske passar
Sök efter rattnyckel istället det är den som passar invändigt och den som ska användas på "kundsidan" när det sitter den typen lås i skåpen.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
M Millox skrev:
Exakt, men normalt sitter jordfelsbrytaren efter endast en huvudbrytare utan strömbegränsning i en central, och om man (nu är vi mer i industri- eller sjukhustillämpningar) har en kortslutningsström i centralen på mer än omkring 1500 A behöver man ha en inkommande huvudsäkring före jordfelsbrytarna. Det tror jag inte är så vanligt, och jag tror det missas ofta. Det går bra eftersom felet normalt uppstår långt från centralen vilket begränsar kortslutningsströmmen, men vid kortslutning i centralen kommer jordfelsbrytaren att gå sönder om den inte försäkras med något som begränsar strömmen.
Nu är vi lite OT. Men du har fel, det sitter alltid en säkring före. I mätsrskåpet, nätägaren har osv. På industrin kan det handla om 50kA eller mer, det är lite annat tänk där men för de flesta irrelevant.

GK100 GK100 skrev:
Sök efter rattnyckel istället det är den som passar invändigt och den som ska användas på "kundsidan" när det sitter den typen lås i skåpen.
En-sån-här-typ:
Metallisk roterande sprinklerhuvud, silverfärgad, märkt "SGARD", med utstickande metallaxel.
Skapa konto

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
har du en 12mm hylsa kan du testa med den

tommib
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
A
E elmont skrev:
Naturligtvis får han öppna sitt mätarskåp, däremot får han inte rota i servisskåpen.
Ok trodde det var det gemensamma skåpet för området.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.