Har denna hösten fått problem med råttor och de har börjat tugga sig in i mina IKEA skåp, hur stoppar jag bäst att de tar sig in här? Petar jag dit stålull misstänker jag att den kommer fortsätta ramla ned bakom bara eller så äter de ett nytt hål vid sidan om!
Har såklart fällor med så förhoppningsvis tar det slut på råttor snart!
Har såklart fällor med så förhoppningsvis tar det slut på råttor snart!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Antingen är dom i väggarna och har hål in till huset, kanske dom kommer in genom golvet, via hål i golvet runt avloppet. Det är nog inte råttor utan möss och dom är mycket mindre och behöver inte mer än 5 mm att tränga sig igenom.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 168 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 168 inlägg
Kolla runt om huset, finns där några springor som mössen kan ta sig in genom
kolla även intill huset om mössen har grävt en tunnel under, känn med ett kvastskaft om det finns håligheter i gräsmattan,eller vad som omger huset
Täta inte igen hålet i skåpet,amvänd musfällor tills alla är borta ( det sägs att nougat är det bästa betet )
kolla även intill huset om mössen har grävt en tunnel under, känn med ett kvastskaft om det finns håligheter i gräsmattan,eller vad som omger huset
Täta inte igen hålet i skåpet,amvänd musfällor tills alla är borta ( det sägs att nougat är det bästa betet )
Produkter som diskuteras: "musfällor"
Musfälla elektrisk Silverline
Lätt att beta, tömma och rengöra
209 kr inkl moms
359 kr
Läs mer
Är ett gammalt torp så det är nog rena motorvägen in på vissa ställen men har hittat var de tagit sig in i huset så jag tätar där så fort jag ser början till gnagningar.hsd skrev:
Kolla runt om huset, finns där några springor som mössen kan ta sig in genom
Jordnötssmör har fungerat bra för mig, faktiskt köpt "proffsbete" med till mina SuperCat fällor! Ska fortsätta ta dem tills de ger upp helt enkelt!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden