Byggahus.se
Har en grusad garageuppfart som lutar ut mot vägen vilket innebär att gruset smiter iväg från oss. Har funderat på om det finns några kantstenar som lutar (triangel lik från sidan) som man kan gräva ner som en slags stoppkloss. Har letat utan resultat. Någon som sett sådana eller har något annat tips????
Tack på förhand!!!!!(y)
 
Fungerar inte en rad med vanlig marksten som grävs ner lagom mycket?
 
Hej,

Vi har också grunnat på detta. Ett tag använde vi tryckat virke som jag kapat i 20cm längder och sedan bankat ner i jorden. Men det ser inte så jättesnyggt ut. Numera använder vi storgatsten som grävs ner till lagom höjd. Ser snyggt ut och fungerar bra.
All former av marksten kan ställas på högkant och användas som gräns mot gruset.

Mvh

Stefan
 
Ni tar på er en Gandalf utstyrsel(glöm för tusan inte käpen!) och ställer er på vägen, smäller ner käpen i marken och skriker "You shall not pass". Kan man stoppa ett monster på det viset så borde lite grus inte vara nått problem...

Alternativt kanske Byggmaxs trädgårdskansten? Som är sne kapade. Gräv ner dom så att bara den snekapade biten sticker upp. Så får ni en behaglig kant o köra upp på.
 
Det är just sådana stenar jag är ute efter. Har kommit på att sådana finns typ vid trotoarer (fast de är mindre). Vill ha en bra kant att köra upp för som skonar däcken :). I sista hand kan jag ju försöka med Gandalf :-D.
 
Adelianea00 skrev:
Det är just sådana stenar jag är ute efter. Har kommit på att sådana finns typ vid trotoarer (fast de är mindre). Vill ha en bra kant att köra upp för som skonar däcken :). I sista hand kan jag ju försöka med Gandalf :-D.
:p
Leta efter "storgatsten" på blocket. Brukar säljas begagnat för runt en tia styck under vår/sommar/höst. Leta efter stenar som är gamla och slitna. De har en mjuk yta som ser väldigt trevlig ut.

Mvh

Stefan
 
Redigerat:
Kantfasade granitkantstöd, sådana som finns vid trottoarkanter där det är infarter. Kostar dock kring en tusenlapp per meter, inklusive arbete.
 
Troberg skrev:
Kantfasade granitkantstöd, sådana som finns vid trottoarkanter där det är infarter. Kostar dock kring en tusenlapp per meter, inklusive arbete.
De är ju jättesnygga. Men tossedyra som sagt...!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.