peternicklas
Eriksgatan
Patrik N skrev:
Mycket spekulerande i den här tråden nu.
  • Väldigt många iPhone 4or blev stulna eller råkade ut för olyckor när iPhone 5 kom.
  • Stulen robotklippare går åtminstone på vår hemförsäkring till självrisken 1500 kr och upp till 5 år gammal räknas som en ny utan åldersavdrag.
  • Fler nya och t o m smartare robotklippare (Bosch) har kommit ut på marknaden det senaste året och man får mer klippare för pengarna.
  • Sportdykare kommer att fundera seriöst över hur många idioter det verkar finnas som tror att robotklippare är lösningen på algblomningen.
 
  • Gilla
petterg och 1 till
  • Laddar…
Jeg bor 50m fra havet. Kanskje der indego'n har funnet nytt gress?
 
Eriksgatan
petterg skrev:
Jeg bor 50m fra havet. Kanskje der indego'n har funnet nytt gress?
Japp, bor du så fint måste du förstås heta Petter Stordalen så då är det inte omöjligt att t ex mina fulla och avundsjuka landsmän hjälpt den till "andra sidan". Själv har jag 75 meter till havet och har därför 6 st Indegos så att man kan ersätta allt eftersom de försvinner. Det får kosta lite att vara förutseende. :)
 
Redigerat:
Å jeg som trodde du hadde brukt bilen da de 5 første forlot hagen din. Beklager at jeg kan ha trodd noe slik.
 
Eriksgatan skrev:
  • Fler nya och t o m smartare robotklippare (Bosch) har kommit ut på marknaden det senaste året och man får mer klippare för pengarna.
Indego'n og kajakken kostet like mye.Ingen tvil om hvilken av dem jeg har fått bruke mest tid med, om det er slik man skal måle "mest for pengene".
 
Eriksgatan
petterg skrev:
Indego'n og kajakken kostet like mye.Ingen tvil om hvilken av dem jeg har fått bruke mest tid med, om det er slik man skal måle "mest for pengene".
Kan bara instämma, har själv inte fått VKV Anitan i sjön i år ännu och har ett par gånger funderat på att extrautrusta henne med ett Indego drivankare... Men det är ändå bäst att vänta några veckor med kajaken till att alla "naboer" som blåser runt med 2 x 300 hk och 0,8 promille i blodet har återvänt till hemlandet.
 
peternicklas
peternicklas skrev:
Nja kanske inte riktigt, varjefall inte på LF.
[länk]
Les mitt svar i den tråden hvordan man kan håndtere slike saker. Man kommer langt med å være saklig og bestemt.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Bra tråd! Blev två trackers från Ali för mig med. En till fruns bil och en till Penny.
 
Har köpt en tracker från ali som det länkas till här men får den inte till att hitta någon sattelit och rapportera kordinater,
använder ett Telia kontant refillkort i den, någon annan som har haft problem och kan komma med tips
/Krille
 
peternicklas
krille2 skrev:
Har köpt en tracker från ali som det länkas till här men får den inte till att hitta någon sattelit och rapportera kordinater,
använder ett Telia kontant refillkort i den, någon annan som har haft problem och kan komma med tips
/Krille
Har också fått en sådan men inte hunnit med att sätta igång den. Har du laddat kortet så det är aktivt?
 
Kortet är laddat och det funkar att skicka kommandon via sms mellan telefon och tracker, allt fungerar som det ska utom att jag inte får kordinater från trackern
/Krille
 
Det kan ta låååång tid för en gps när den varit avstängd länge eller flyttats lång väg sedan den var aktiv sist, låt den ligga en halvtimme utomhus (naturligtvis) med fri sikt mot himlavalvet.
 
Gimbal skrev:
Det kan ta låååång tid för en gps när den varit avstängd länge eller flyttats lång väg sedan den var aktiv sist, låt den ligga en halvtimme utomhus (naturligtvis) med fri sikt mot himlavalvet.
Jo, men 4 dagar tycker jag är länge nog
/Krille
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.