2 971 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Hur slipa vågigt stavparkettgolv med bibehållna vågor???
Vi har ett 40 år gammalt stavparkettgolv som är lite vågigt, vilket ger en fin struktur (tycker vi).
Golvet behöver lackas om eftersom det är slitet speciellt vid en balkongdörr där det är lite grått trä.
Finns det något sätt att slipa och lacka detta golv utan att man gör det helt plant?
Golvet behöver lackas om eftersom det är slitet speciellt vid en balkongdörr där det är lite grått trä.
Finns det något sätt att slipa och lacka detta golv utan att man gör det helt plant?
Det är kanske inte svaret du vill ha, men jag tror att det är svårt att slipa ett golv så att det blir ojämt eftersom det är just motsattsen man försöker uppnå med slipning. Jag håller med om att det är en viss charm med en gammal lite bucklig stavparket så hör med en riktig golvslipare är nog bäst. Dessvärre så kommer han nog säga som jag dvs. att du möjligtvis kan behålla en del av omämheten om du slipar golvet för hand, men med maskin så blir det rakt som en spegelblank fjärd.
Jag talade med en golvslipare och han sa som du att antingen slipar man eller så gör man det inte. Om man har ett klackmärke eller dyligt kommer det ge upphov till en mörk fläck vilket inte är så kul. Dessutom är det svårt att få det rent om man inte sliper. minsta smuts blir mörkt märke det me.
Det får bli ett plant golv (vilket de flesta vill ha) trots allt. Om inte någon har någon patentlösning, som fungerar.
Det får bli ett plant golv (vilket de flesta vill ha) trots allt. Om inte någon har någon patentlösning, som fungerar.
Klicka här för att svara