Hej!
Har tagit bort en gammal plastmatta från mitt golv som nu är helt grått av främst lim från gammal plastmatta men även en del smuts.
Hur hade ni gjort för att få golvet att se bra ut?
Ytan är endast 3-4m2. Jag har fiskbensparkett även i andra rum men dessa ska INTE behandlas/slipas men vill att de ska var så lika varandra som möjligt.
Eftersom ytan är så liten funderade jag på att slipa ner golvet med antingen en bandslip eller en planslip. Hur mycket träskikt måste vara kvar för att det ska gå bra att slipa och hur mäter jag detta?
Har tagit bort en gammal plastmatta från mitt golv som nu är helt grått av främst lim från gammal plastmatta men även en del smuts.
Hur hade ni gjort för att få golvet att se bra ut?
Ytan är endast 3-4m2. Jag har fiskbensparkett även i andra rum men dessa ska INTE behandlas/slipas men vill att de ska var så lika varandra som möjligt.
Eftersom ytan är så liten funderade jag på att slipa ner golvet med antingen en bandslip eller en planslip. Hur mycket träskikt måste vara kvar för att det ska gå bra att slipa och hur mäter jag detta?
Tack för svar! tror du det blir bra med en handhållen excenterslip?Den ofrivillige klåparen skrev:
Klicka här för att svara

