Varför? Den godkändes nyss av sotare
Ja, vi använder den varje dag så den ger mycket värme men vi tycker inte heller att den är så snygg och den tar mycket plats 
Vad roligt att höra, det låter som en idé för oss.
Jag tycker den skulle se roligare ut om den var mindre sotig, vet inte om det kanske går städa bort? De svarta skivorna kan vara eternitskivor ifall du får för dig att bearbeta dem på nåt sätt kan det vara bra att veta.
Jag hade gjort ren den ordentligt och fått bort all sot.
Eventuellt se över insatsen, om det finns något modernare.
Eldstaden tycker jag ska passa tidsepoken huset är byggt i/för.
Eventuellt se över insatsen, om det finns något modernare.
Eldstaden tycker jag ska passa tidsepoken huset är byggt i/för.
Vi hade något liknande, samt tillhörande skortsten med 8 pipor. Tog en enorm plats i huset så både skorsten och öppen spis försvann och sedan placerade vi en kamin exakt där vi ville ha den istället.
Om du tänker dig lite ytligare åtgärder så skulle jag bara måla så det blev vitt eller putsa vitt så man slapp se tegelstenen.
Om du tänker dig lite ytligare åtgärder så skulle jag bara måla så det blev vitt eller putsa vitt så man slapp se tegelstenen.
Tack för tips och inspirationMathiasS skrev:
Vi hade något liknande, samt tillhörande skortsten med 8 pipor. Tog en enorm plats i huset så både skorsten och öppen spis försvann och sedan placerade vi en kamin exakt där vi ville ha den istället.
Anlitade ni företag eller gjorde de själva? Hur mycket gick kostnader för ta bort en sådan på och vilken tid tog det?MathiasS skrev: