Krilleman
Ja du lär ju inte ha så mycket temp på utgående radiatorer sommartid för att få komfortvärme på golvvärmen sommartid med ett vattenburet system. Men det går ju att lösa (om än inte så billigt) med en M60 och LK Heater 350

Så det blir ju mindre meck med el-golvvärme...
 
Redigerat:
  • Gilla
labrador 58
  • Laddar…
Krilleman
Men för att återgå till ämnet, så borde du klara dig bra med en 16x15 klämringskoppling (typ vatette RSK 1940303) och en snutt 15 pex RIR mellan anslutningspunkterna. (glöm inte stödhylsan)

Jag har för mig att RSK 1940303 är av "vanlig" typ. Alltså med fullt instick på 16-sidan och inte består av förstoringen (RSK 1945392 med kortare instick) Bekräfta gärna om någon har mer info!

http://www.vvs-boden.se/index.php?main_page=product_reviews&products_id=754&cPath=40_131_1239_354_332


d0ea9af77566dfe4c8da4d97f6febf06.image.143x143.jpg

Skarven på ledningen kommer du ju inte ifrån oavsett om du drar nytt eller behåller det gamla...

Och med förstoring menar jag självklart denna:
1945468.png
 
Redigerat:
  • Gilla
FemTummar
  • Laddar…
Vatette förstoring 15x16 Rsk 1945468 har10,9mm instick på sexton sidan om det hjälper dig krilleman,
Tog en titt på en förpackning från bilen, ungarnas kaniner skulle ändå servas med mat.
mvh
 
Redigerat:
Fem tummar>> Har du ett mockfjärdshus? De kan ha lite speciella lösningar på en del installationer.

mvh
 
  • Gilla
B6304S1
  • Laddar…
spekerök skrev:
Har du ett mockfjärdshus?
Ja, det stämmer faktiskt. Byggt 1972-73. Är det nåt speciellt du har i tankarna?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.