6 184 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Hur skära glasmosaik?
Vi har köpt lite glasmosaik som ska sättas upp i köket. Nu har vi några smala strängar kvar där inte hela bitar får plats.
Hur ska vi enkelt kunna skära/dela bitarna? Vi har försökt med vanlig hovtång, men plattorna spricker åt alla håll och kanter. Blir det lättare med en riktig kakeltång? I så fall, vilken typ rekommenderas?
Hur ska vi enkelt kunna skära/dela bitarna? Vi har försökt med vanlig hovtång, men plattorna spricker åt alla håll och kanter. Blir det lättare med en riktig kakeltång? I så fall, vilken typ rekommenderas?
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Hmm dem är inte roliga att klippa vill jag minnas. Var ett tag sedan jag höll på med sånt. Men jag vill minnas att vi körde kakelskärare och tång..Och som föregående talare glasskärare borde funka....Det allra bästa är förstås att mäta rätt från början ;-)
Produkter som diskuteras: "kakeltång"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Jag använde kakelskärare och kompetterade med vinkelslipen(den lilla) med diamantklinga. Om du är rädd om fingrarna(det var inte jag
) använd en plattång att hålla i med. Bäst är nog om en håller i tången med mosaiken och en kapar.
Lycka till och som sagt akta fingrarna.
Lycka till och som sagt akta fingrarna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden