Bild 1 visar på sektionsskiss delen av huset som är aktuellt.
Bild 2 syftar till att ge en bättre förståelse för omfattningen och huset i helhet.
Bild 3 visar olika alternativ jag funderar på.

Hej alla kunniga, jag hoppas att informationen i bilderna är tydlig. Min fråga är vilket alternativ som rent byggnadstekniskt är enklast och billigast, eller finns det kanske någon annan bättre lösning?

Alternativet i rosa är nog det jag föredrar. Alternativet i orange antar jag är billigast och enklast men ger minst effekt. Alternativet i grönt för med sig stora åtgärder i kök och kräver en helt öppen planlösning mellan kök och vardagsrum, men här förstår jag bäst hur man går tillväga då hela takstolen över den sektionen av huset behöver bytas. Jag är för okunnig för att visualisera hur takstolen i det rosa alternativet skulle se ut. Om någon kan förklara de olika möjligheterna skulle jag uppskatta det oerhört, skissa gärna på bilderna jag bifogat om det hjälper. tack!

• Sektionsskiss av hus med takstolar synliga, markerar aktuellt husområde i gult.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av husvisning från sidan med utbyggnad delvis markerad i gult, visar fönster och taksektioner.
    Skapa konto
  • Sektionsskiss av hus med olika byggalternativ markerade i rosa, orange och grönt, visar takstolens möjliga ändringar.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.