8 152 läst ·
145 svar
8k läst
145 svar
Hur skall det gå för Tesla nu?
“Det där är återkommande argument från löst patrask som konspirationsteoretiker, extremister, etc.”D djac skrev:Det där är återkommande argument från löst patrask som konspirationsteoretiker, extremister, etc.
Man behöver bara gå till sig själv i vardagen, man bemöter inte allt man ser, speciellt inte saker som är heltokiga, man ignorerar det bara.
Detsamma gäller på sociala i medier och borde gällt i högre utsträckning i politiken, man ska inte bemöta eller reagera på fullständig idioti. Hade vi låtit bli det så hade vi inte varit där vi är idag.
“Never play chess with a pigeon.
The pigeon just knocks all the pieces over.
Then shits all over the board.
Then struts around like it won.”
Föreslår att du går om Komvux
Aktien störtdyker men den skjöt ju också upp som en raket när Trump vann valet så på ett kvartalsperspektiv ingen förändring. Försäljningen i Tyskland ner 80 % i februari.
Personligen tror jag inte detta är övergående utan att Tesla främjar sig helt från Musk och hans evenetuella nazi sympatier
Personligen tror jag inte detta är övergående utan att Tesla främjar sig helt från Musk och hans evenetuella nazi sympatier
Fortsatt mörkt och stora ägare säljer.
"Under onsdagsmorgonen meddelade Folksam att man säljer av alla sina Tesla-aktier.
Nu säger Sjunde AP-fonden att man inte utesluter att göra samma sak, rapporterar EFN.
– Vi skulle kunna inleda en svartlistningsprocess i slutet av året, säger Mikael Lindh Hök, pressansvarig på Sjunde AP-fonden till ekonomikanalen." Expressen
"Under onsdagsmorgonen meddelade Folksam att man säljer av alla sina Tesla-aktier.
Nu säger Sjunde AP-fonden att man inte utesluter att göra samma sak, rapporterar EFN.
– Vi skulle kunna inleda en svartlistningsprocess i slutet av året, säger Mikael Lindh Hök, pressansvarig på Sjunde AP-fonden till ekonomikanalen." Expressen
Känns bra att köra en anti-woke bil!
Woke står för att vara upplyst i allmänhet och bla medvetenhet om förtryck baserat på etnicitet, diskriminering, sociala orättvisor, mm. Att vara antiwoke innebär då att man är för ovanstående, för rasism och diskriminering, social orättvisa osv, väldigt speciellt att vara stolt över det.T tmjreviews skrev:
Jag tycker att det är mycket märkligt att övriga aktieägare accepterar raset, att man inte bara byter ut VD. Tesla har i botten en bra produkt med gott rykte och om de skulle göra helt om och distansera sig från allt Musktrams så är min gissning att det skulle komma en enorm rebound ganska omgående, pengar på bordet som jag inte fattar att man inte går efter.Ulltand skrev:
Fortsatt mörkt och stora ägare säljer.
Nej, det betyder sunt förnuft och en återgång till anständighet och ansvarstagande.D djac skrev:
Anständigt med diskriminering, rasism, sexism, sociala och ekonomiska orättvisor, den uppfattningen delas nog inte av många.T tmjreviews skrev:
Det är däremot vanligt att folk som vistas i fake news- och propagandabubblor säger sig vara antiwoke eller anti-DEI men de är verkligen inte det utan hyggliga människor som bara inte brytt sig om att förstå vad de isf skulle vara anti.
Dags att fokusera på säkerhet, beredskap, matproduktion, energifrågor, utbildning, individuellt ansvar och plikter, göra rätt för sig och skapa värde för samhället. Då finns det plats för alla som vill bidra.D djac skrev:Anständigt med diskriminering, rasism, sexism, sociala och ekonomiska orättvisor, den uppfattningen delas nog inte av många.
Det är däremot vanligt att folk som vistas i fake news- och propagandabubblor säger sig vara antiwoke eller anti-DEI men de är verkligen inte det utan hyggliga människor som bara inte brytt sig om att förstå vad de isf skulle vara anti.
Jo, det är precis vad det är! Det handlar om vad samhället fokuserar på. Dekadens, överflöd, för mycket fritid, meningslöshet, självförverkligande på andras bekostnad, fokus på rättigheter, import av elände för att köpa röster, osv. Allt bekostat av andra som skapar värde. Nu är det slut med detta!D djac skrev:
Du är felinformerad, det är inte woke du beskriver, jag tror inte du är antiwoke, få är det i verkligheten.T tmjreviews skrev:
Säga vad man vill om nuvarande VD. Men han ger onekligen bilmärket en enastående exponering. Att lyckas få USAs president säga att han skall köpa en bil för att stötta märket är nog ganska ovanligt att en VD lyckas med. Jag vet inte om han verkligen köpte nån...D djac skrev:
Att VD förefaller syssla med "allt" utom företaget är så klart ett problem. Men i princip innebär väl det att det redan är någon annan som gör det mesta av VD-jobbet.
Om du har rätt i din bedömning är det konstigt att man inte byter VD. Absolut.D djac skrev:
Troligen gör de flesta övriga aktieägare en annorlunda bedömning. Många bedömer säkert produkten så bra att den får företaget att överleva till nästa presidentval. De räknar nog med att återhämtningen kommer då om inte förr. Och skall man inte sälja sina aktier innan dess spelar dagens värdering (rebound, aktiekurs) ingen roll.
Trump skulle ju köpa en Tessler, en mindre känd kusin kanske, haha!O skrev:
Säga vad man vill om nuvarande VD. Men han ger onekligen bilmärket en enastående exponering. Att lyckas få USAs president säga att han skall köpa en bil för att stötta märket är nog ganska ovanligt att en VD lyckas med. Jag vet inte om han verkligen köpte nån...
Att VD förefaller syssla med "allt" utom företaget är så klart ett problem. Men i princip innebär väl det att det redan är någon annan som gör det mesta av VD-jobbet.
Om du har rätt i din bedömning är det konstigt att man inte byter VD. Absolut.
Troligen gör de flesta övriga aktieägare en annorlunda bedömning. Många bedömer säkert produkten så bra att den får företaget att överleva till nästa presidentval. De räknar nog med att återhämtningen kommer då om inte förr. Och skall man inte sälja sina aktier innan dess spelar dagens värdering (rebound, aktiekurs) ingen roll.
Det är väl så enkelt att de tycker att du har fel.D djac skrev:Jag tycker att det är mycket märkligt att övriga aktieägare accepterar raset, att man inte bara byter ut VD. Tesla har i botten en bra produkt med gott rykte och om de skulle göra helt om och distansera sig från allt Musktrams så är min gissning att det skulle komma en enorm rebound ganska omgående, pengar på bordet som jag inte fattar att man inte går efter.