Vad hade ni förslagit är det bästa sättet att laga golvet på?
Vi hade inte tänkt oss att behöva pilla med undergolvet. Men pågrund utav en gammal vattenskada som inte blivit omhändertagen av förra ägaren var det mögel i golvspånskivan och isoleringen mellan golvet och väggen. Vi har därför sågat bort det skadade golvet. Men hur repraerar man på bästa sätt när man bara behövt såga bort en bit? Det är golvspånskivor.
man lägger en remsa plåt 80-100 mm bredd mellan frigoliten och spånplattan som går in 40-50 mm under befintlig spånplatta och och sen lite monteringslim i skarven och skruvar med spånplatteskruv igenom plåten
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.