Vi har ett badrum i original från när huset färdigställdes 1959-60. Det är en bostadsrätt.
Vi gillar inte färgerna, men har samtidigt ingen lust att totalrenovera badrummet. Skulle gärna vilja ha lite tips på vad vi kan göra för att få en mer modern känsla.
Måla kakel? Blir det verkligen bra?
Dekaler? Lossnar inte det?
Byta ut toastol+handfat+spegel? Skulle det räcka?
Vi ska absolut kasta ut duschkabinen.
Skulle vilja få in en tvättmaskin. Någon som vet i runda slängar vad det skulle kunna kosta?
Vi gillar inte färgerna, men har samtidigt ingen lust att totalrenovera badrummet. Skulle gärna vilja ha lite tips på vad vi kan göra för att få en mer modern känsla.
Skulle vilja få in en tvättmaskin. Någon som vet i runda slängar vad det skulle kunna kosta?
Det där är nog inte original från 60-talet. Känns väldigt 80-tal.
Men måla kaklet, absolut. Måla taket. Gärna något annat än vitt. Våga vara lite radikal.
Ny kommod med skåp istället för enkelt tvättställ gör mycket. Nytt spegelskåp.
In med tavlor.
Men måla kaklet, absolut. Måla taket. Gärna något annat än vitt. Våga vara lite radikal.
Ny kommod med skåp istället för enkelt tvättställ gör mycket. Nytt spegelskåp.
In med tavlor.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Instämmer med de andra i att det inte är en enda sak i det där badrummet som är från 1960. Men i vilket fall som helst så har badrummet passerat sin tekniska livslängd, vilket leder till att risken för otätt tätskikt och därmed vattenskada har blivit högre. Eftersom en vattenskada leder till att ni blir tvungna att totalrenovera badrummet så lägg inte så mycket pengar på en uppfräschning att det känns jobbigt att det är bortkastade pengar om det måste bli en renovering om något år.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
För tvättmaskinen behövs bl.a, el. Hur ser bjälklaget ut, klarar den extra tyngd. Ta det ett företag som är anslutna till BKR eller Säker Vatten för en offert och bedömning.E ElinHM skrev:Vi har ett badrum i original från när huset färdigställdes 1959-60. Det är en bostadsrätt.
Tack för din kommentar.
Vill inte måla vitt! Så det är väl bra. Väldigt lite radikal kanske jag vågar mig på..
Nytt spegelskåp är jag också väldigt sugen på!
Vill inte måla vitt! Så det är väl bra. Väldigt lite radikal kanske jag vågar mig på..
Nytt spegelskåp är jag också väldigt sugen på!
M Maestrono skrev:
Vill ju helst kanske inte ha vattenskada innan det åtgärdas... låter onödigt dyrt...BirgitS skrev:
Instämmer med de andra i att det inte är en enda sak i det där badrummet som är från 1960. Men i vilket fall som helst så har badrummet passerat sin tekniska livslängd, vilket leder till att risken för otätt tätskikt och därmed vattenskada har blivit högre. Eftersom en vattenskada leder till att ni blir tvungna att totalrenovera badrummet så lägg inte så mycket pengar på en uppfräschning att det känns jobbigt att det är bortkastade pengar om det måste bli en renovering om något år.
Jag vill ju egentligen riva ut allt och göra helt nytt, men är inte sugen på att lägga 200-500tkr på att fixa det.. 😆
Men tack för tipset. Jag ska ta det en vända till och se vad vi skulle kunna tänkas fräscha upp det för, och kanske räkna en gång till på vad det kostar att göra om allt...
Klicka här för att svara