Skulle byta ut ett ställdon (av 2) men kablarna för båda åkte ur.
Dessa båda går till en o samma termostat.
Har ytterligare ett ställdon som går till separat termostat. Där är trådarna från 24V omkopplaren likadant kopplade till termostat som jag nu kopierat i denna koppling, men hur ska de 2 blåa o de 2 bruna kopplas?
Dessa båda går till en o samma termostat.
Har ytterligare ett ställdon som går till separat termostat. Där är trådarna från 24V omkopplaren likadant kopplade till termostat som jag nu kopierat i denna koppling, men hur ska de 2 blåa o de 2 bruna kopplas?
Är det AC eller DC?
Hur är det kopplat i termostaten?
Vilka trådar är kopplade på vilken plint I termostaten?
En arbetshypotes är att blåa trådarna från ställdonen ska kopplas ihop med blå tråd från transformatorn, samt bruna trådarna från ställdonen ska kopplas ihop med vita tråden från termostaten.
Jag hade bytt den trepoliga Wagon till en fempolig samt den tvåpoliga som ska ha tre trådar byts till trepolig.
En arbetshypotes är att blåa trådarna från ställdonen ska kopplas ihop med blå tråd från transformatorn, samt bruna trådarna från ställdonen ska kopplas ihop med vita tråden från termostaten.
Jag hade bytt den trepoliga Wagon till en fempolig samt den tvåpoliga som ska ha tre trådar byts till trepolig.
Demmpa skrev:
Är det AC eller DC?
AC alltså, då kvittar det om blå & brun från ställdonen byter plats.
Här är montageanvisningen för rumstermostaten,
https://www.lksystems.se/download/64885/se.33.c.97_lk-rumstermostat-s1-24v-no.pdf
Men koppla enligt arbetshypotesen så blir det mest rätta.
Här är montageanvisningen för rumstermostaten,
https://www.lksystems.se/download/64885/se.33.c.97_lk-rumstermostat-s1-24v-no.pdf
Men koppla enligt arbetshypotesen så blir det mest rätta.
Klicka här för att svara