Skulle byta ut ett ställdon (av 2) men kablarna för båda åkte ur.
Dessa båda går till en o samma termostat.
Har ytterligare ett ställdon som går till separat termostat. Där är trådarna från 24V omkopplaren likadant kopplade till termostat som jag nu kopierat i denna koppling, men hur ska de 2 blåa o de 2 bruna kopplas?

• Inkopplade kablar vid två mässingsrör med kopplingsplintar, där blå och bruna kablar syns löst kopplade och samsas med andra ledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS-installation med kopparrör, termostater och ställdon. Kablar löper till kopplingsblock, redo för inkoppling.
    Skapa konto
Är det AC eller DC?

Hur är det kopplat i termostaten?
Vilka trådar är kopplade på vilken plint I termostaten?

En arbetshypotes är att blåa trådarna från ställdonen ska kopplas ihop med blå tråd från transformatorn, samt bruna trådarna från ställdonen ska kopplas ihop med vita tråden från termostaten.

Jag hade bytt den trepoliga Wagon till en fempolig samt den tvåpoliga som ska ha tre trådar byts till trepolig.

Demmpa Demmpa skrev:
Är det AC eller DC?

Hur är det kopplat i termostaten?
Vilka trådar är kopplade på vilken plint I termostaten?

En arbetshypotes är att blåa trådarna från ställdonen ska kopplas ihop med blå tråd från transformatorn, samt bruna trådarna från ställdonen ska kopplas ihop med vita tråden från termostaten.

Jag hade bytt den trepoliga Wagon till en fempolig samt den tvåpoliga som ska ha tre trådar byts till trepolig.

• Svart strömadapter med etikett som visar specifikationer och symboler för säkerhet och certifieringar, inklusive CE-märkning och varningsikoner.
    Skapa konto
  • Elektroniskt kretskort med komponenter, synliga kablar och en grön lysdiod. Monterad i en vit väggbox.
    Skapa konto
Tack
Verkar funka 👍

Bästa svaret

Farstatjej90
U Ulf Tore skrev:
Tack
Verkar funka 👍
Markera bästa svar om du fick bra hjälp🥳🙃

Farstatjej90
Inte mig, Demmpa😅

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.