2 093 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Hur ska man tänka angående prisläge på nya bostaden?
Det är till att ha lite tro på världen utanför tullarna, hör jag... 
Säkrare ELLER osäkrare menar jag, dvs det är ung samma.
Klipper in följande från SCB senaste småhusbarometer:
"Störst nedgång i storstadsregionerna senaste året
På årsbasis (februari-april 2009 jämfört med februari-april 2008) är prisnedgången 3 procent på riksnivå, och det är i storstadsregionerna som prisfallen varit störst senaste året. I Stor-Malmö är nedgången 7 procent och i Stor-Stockholm och Stor-Göteborg 5 procent. Men även på årsbasis finns ett antal län som haft fortsatt stigande priser. "
Säkrare ELLER osäkrare menar jag, dvs det är ung samma.
Klipper in följande från SCB senaste småhusbarometer:
"Störst nedgång i storstadsregionerna senaste året
På årsbasis (februari-april 2009 jämfört med februari-april 2008) är prisnedgången 3 procent på riksnivå, och det är i storstadsregionerna som prisfallen varit störst senaste året. I Stor-Malmö är nedgången 7 procent och i Stor-Stockholm och Stor-Göteborg 5 procent. Men även på årsbasis finns ett antal län som haft fortsatt stigande priser. "
Redigerat:
Politikerna gör alltid sitt yttersta för att gynna bostadsrätts- och villaägare så jag tror säkert att bostäder är den ultimata investeringen även framöver. Du behöver inte ens vara speciellt ekonomiskt begåvad för att göra stora vinster på din bostad.
Mja...det var väl just den där inställningen att alla investeringar (i bostäder) är bra investeringar som fick budgivningarna att skena på i stort sett vad som helst här i Stockholm omkring 05 - 06 och det har det ju blivit rekyl på nu. Jag upplever det som sagt som att spekulanterna har blivit lite mer kritiska och det är ju bara sunt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Exempel och tankar angående fönster i förhöjda vägglivet
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur ska man tänka angående kalkyl på varje del ska kosta på ett nytt hus?
Lösvirke & Timmerhus -
Hur tänka angående trappa?
Byggmaterial & Byggteknik -
Tankar angående Deltex 93 och DTS 400
Verktyg & Maskiner -
Speciellt att tänka på angående klädkammare?
Planlösningar