Finns det några bilder på tomtens beskaffenhet? Svårt att avgöra bara på en bild uppifrån.
Och vilken typ av hus är aktuellt (1-plan, 2-plan)?
Edit: Sen är det ju alltid trevligt om man vet var grannen/grannarna kommer bygga sina hus men det kan ju vara svårt om inget är klart (denne tänker säkert likadant) ... jag tycker nämligen det verkar nystyckat.
Och vilken typ av hus är aktuellt (1-plan, 2-plan)?
Edit: Sen är det ju alltid trevligt om man vet var grannen/grannarna kommer bygga sina hus men det kan ju vara svårt om inget är klart (denne tänker säkert likadant) ... jag tycker nämligen det verkar nystyckat.
Redigerat:
Här är en liten skiss
enplansvilla är det vi vet än så länge... gärna kring 130-140kvm är vår tanke. Om tomten nu funkar för det. Men vi har försökt klippa ut hus i rätt skala och placerat och det går! Men en enplansvilla är ju rätt lång. Vi tänker cirkus 16x9meter iaf. (Ladhus-stuk på huset tror vi att vi vill ha)
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Jag skulle försöka prioritera sa att den största sammanhängande tomtyta blir i söder och väster. Detta innebär att huset placeras i nordöstra delen av tomten vilket ger utsikt och kvällssol mot söder och väster samt mer skyddad tomt från gatan. Givetvis kan andra faktorer spela in när grannar får upp sina hus och hur tomten känns när man är på plats. Men generellt: skapa baksida, tomt, utsikt mot söder och väster för sol och kvällssol
Klicka här för att svara