Hej!
Jag behöver få råd i hur jag ska installera taklampan i fråga som jag köpte på Jula i ett modernt taklamputtag? Kroken i lamputtaget har inget att fästa i armaturen jag köpte, i alla fall inget jag kan se.
Tar tacksamt emot tips 🙂!
Jag behöver få råd i hur jag ska installera taklampan i fråga som jag köpte på Jula i ett modernt taklamputtag? Kroken i lamputtaget har inget att fästa i armaturen jag köpte, i alla fall inget jag kan se.
Tar tacksamt emot tips 🙂!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Är det säkert att den lampan är gjord för montage i lamputtag? Det ser ut att vara tänkt för montage dikt tak eller vägg.
De medföljande instruktionerna ger svaret. Jag tycker du borde byta ut den mot en annan sort som är gjord för montage i lamputtag.
De medföljande instruktionerna ger svaret. Jag tycker du borde byta ut den mot en annan sort som är gjord för montage i lamputtag.
Okej förstår tack för svaren då får jag helt lämna tillbaka lamparmaturen och leta efter något som funkar med krok.
Trodde de flesta lamp armaturer var tänkta att kunna installeras enkelt med hjälp av medföljande del eller någon form av anpassningsbar adapter man kunde köpa till.
Trodde de flesta lamp armaturer var tänkta att kunna installeras enkelt med hjälp av medföljande del eller någon form av anpassningsbar adapter man kunde köpa till.
Det där är en av de vanligaste plafond-fästena, Ikea har massor av liknande.
Plafonder sätts ju platt mot taket (eller väggen) så dom kan inte sättas med en krok.
Du kan sätta den bredvid uttaget...eller i uttaget om du moddar det lite så du använder de två skruvarna som håller uttaget på plats
Plafonder sätts ju platt mot taket (eller väggen) så dom kan inte sättas med en krok.
Du kan sätta den bredvid uttaget...eller i uttaget om du moddar det lite så du använder de två skruvarna som håller uttaget på plats
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 137 inlägg
Det borde du kunna göra också då vi använder lamputtag i Sverige. Det är tydligen inte lika vanligt med lamputtag ute i Europa. Skäll på Jula.Skymag skrev:
Det blev lite fel tråd som jag skrev i, många lika och lätt att bli lite förvillad, fick påpkande om det och gör om nu. Nedan det som blev i fel tråd, AJABAJA mig.
Det var ett rackans tjafs om en armatur. Ta bort locket i taket, koppla bort tamparna från locket. Koppla in dom på armaturens plint eller skarva på ett par tampar med sockerbit om dom är för korta. Skruva ur skruvarna i locket, sätt upp armaturfästet mot dosan och skruva upp fästet med skruvarna. Klart. Locket lägger du i låda för framtidens ev flytt från bostden
Det var ett rackans tjafs om en armatur. Ta bort locket i taket, koppla bort tamparna från locket. Koppla in dom på armaturens plint eller skarva på ett par tampar med sockerbit om dom är för korta. Skruva ur skruvarna i locket, sätt upp armaturfästet mot dosan och skruva upp fästet med skruvarna. Klart. Locket lägger du i låda för framtidens ev flytt från bostden
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 137 inlägg
Jag tycker det är en utomordentligt dålig idé att plocka bort lamputtag pga felköpt armatur. Detta har vi avhandlar i ett antal trådar.
Klicka här för att svara