Hej
Är rudis på det mesta när det gäller avancerad el.
Har en Garo 3 fas laddare till bilen med lastbalanseringsmätare.
När jag anlutit bilen ser de tre faserna ut som på bilden, men jag förstår inte vad som menas, hur kan jag ha 4A men 0kw ?
Kan någon vänlig själ förklara vad jag ser
Är rudis på det mesta när det gäller avancerad el.
Har en Garo 3 fas laddare till bilen med lastbalanseringsmätare.
När jag anlutit bilen ser de tre faserna ut som på bilden, men jag förstår inte vad som menas, hur kan jag ha 4A men 0kw ?
Kan någon vänlig själ förklara vad jag ser
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Den verkar avrunda ner till närmaste hela kW.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Mig veterligen har laddprotokollet ett minsta strömkrav på 6 ampere. Så har du bara fyra ampere på en av faserna är det möjligen så att den utesluts då den inte når upp till minimigränsen.
Då får du vara glad att bilen kan ladda på två faser; jag trodde det var tre eller en som gällde.
Då får du vara glad att bilen kan ladda på två faser; jag trodde det var tre eller en som gällde.
Låter avancerat om det avsiktilgen går att jtesluta enskilda faser. Det är något vag inte hört om.
Mer sannolik att en fas har fallit ifrån på boxen. Billaddare brukar vara 3 st enfasladdare så de funkar oftast även om ena fasen faler bort. Då säger tex Tesla ändå felaktigt att den laddar 3fas men det är felaktigt.
Mao kolla säkringar till boxen så att du har sttöm fram.
Mer sannolik att en fas har fallit ifrån på boxen. Billaddare brukar vara 3 st enfasladdare så de funkar oftast även om ena fasen faler bort. Då säger tex Tesla ändå felaktigt att den laddar 3fas men det är felaktigt.
Mao kolla säkringar till boxen så att du har sttöm fram.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Eller så är det bara en tvåfasbil. 🤔
Klicka här för att svara