Hej,

har en Nibe VVm225 som jag i juli kopplade ihop med en ny luft/vatten-värmepump. Innan när jag kollat energiloggen på panelen så har det varit en stapel och färg, nu är det en stapel men två färger. Rimligt att tolka det som att det är förbrukning för elpannan respektive värmepumpen. Dock så har förbrukningen skenat enligt den uppställningen, vilket den inte gjort enligt elräkningen..
Nibes redovisning av förbrukning är teoretisk som jag förstått det. Ska jag tolka det som att den nya färgen i stapeln är förbrukningen men att totalen är producerad energi från värmepumpen? Eller hur ska jag tolka det? Varken Nibe eller montören har kunnat svara på det vilket jag tycker är rätt konstigt.. Och Myuplink visar inget alls för energiloggen..

tack!
Gustaf

• Displapanel som visar energiförbrukning i kWh över ett år med staplar i två färger. Används för att analysera Nibe VVm225 energidata.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte så att det nedre fältet beskriver vad maskin har tagit i effekt, och det övre vad den har levererat?

• Gilla
39x
  • Laddar…
Jo tänker att det borde vara så. Alternativet att det ena är för elpannan och den andra för värmepumpen känns ju orimligt. Men irriterande att Nibes kundtjänst inte kunde svara på den enkla frågan..
tack!

S Sirblaizner skrev:
Jo tänker att det borde vara så. Alternativet att det ena är för elpannan och den andra för värmepumpen känns ju orimligt. Men irriterande att Nibes kundtjänst inte kunde svara på den enkla frågan..
tack!
Det är så på vår Nibe bergvärmepump som du tänker att ljusa är vad den dragit och den mörkare delen vad den teoretisk producerat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.